افزایش 200 میلیارد متر مکعبی ذخایر گازی ایران، پیگیری قرارداد گازی ایران و ترکیه و ذخیره‌سازی 2 میلیارد مترمکعب گاز در مخزن سراجه قم تا پایان امسال از مهم‌ترین عناوین خبری در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در طول هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهمترین خبرهایی که در عرصه صنعت نفت منتشر شده بدین شرح است:

تفاهمنامه مشترك شركت ملي نفت ايران و شركت روسي TAT NEFT (تات نفت) كه پيش از تحريم ها منعقد شده بود، در حاشيه بيست و يكمين كنگره جهاني نفت در روسيه دوباره احيا شد.

مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب از اجراي 19 پروژه جمع آوري و تزريق گاز در حيطه مناطق عملياتي اين شركت خبر داد و گفت: برای اجراي این طرح‌ها بالغ بر 10 هزار ميليارد ريال هزینه اختصاصی یافته است.

شرکت بین المللی بریتیش پترولیوم در تازه ترین بررسی آماری سالانه خود از افزایش200 میلیارد متر مکعب ذخایر گاز ی ایران خبر و همچنان ایران را در جایگاه نخستین دارنده ذخایر گاز طبیعی جهان قرار داد.

مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره بنزین پتروشیمی‌ها هنوز تهیه نشده است.

مديرامور بين الملل شركت ملی نفت ايران از نخستين عرضه ميعانات گازی پالايشگاه خانگيران به بازار بورس تا 10 روز آينده خبر داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: هم‌اکنون مستنداتی در خصوص آلوده بودن بنزین پتروشیمی از سوی مسئولان ارائه نشده است و بدون هیچ دلیلی اقدام به واردات بنزین یورو4 بی‌هویت کرده‌اند با این دید که بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها آلوده است. آیا منطقی است که "بنزین بی‌هویت" را وارد و "بنزین تولیدی شناسنامه‌دار" را حذف کنیم؟

معاون وزیر نفت در امور شرکت ملی گاز ایران گفت: تاکنون هیچ گونه افزایش قیمت مجددی در قبوض مشترکان گاز اعمال نشده است.

متوسط مصرف روزانه 68 میلیون و 300 هزار لیتر بنزین در هفته گذشته بوده که حجم مصرف نسبت به هفت روز پیش از آن حدود 2.5 درصد کاهش یافته است.

واحد نگهداری و تعمیرات مکانیک منطقه تهران از تعمیر اساسی دو دستگاه گیت ولو 16 اینچ و یک دستگاه گیت ولو 10 اینچ کلاس 300 خبر داد.

مدير امور بين الملل شرکت ملی نفت، صادرات نفت ايران به سوريه را به شدت تکذيب کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی جایگاه داران CNG گفت: پس از گذشت سه سال و سه ماه از موضوع نرخ کارمزد جایگاه های CNG ، بالاخره افزایش قیمت کارمزدها از نیمه تیرماه سالجاری اجرایی می شود.

الگوي طراحي اين پروژه مي‏‌تواند مبناي طراحي واحد‏هاي زيادي كه هم اكنون نيازمند خريد لايسنس و واردات از كشورهاي خارجي هستند، قرار گيرد به طوری که با احداث واحد SRU در پالايشگاه بيد بلند 1، از خروج 321 تن دي اكسيد گوگرد از طريق فلر جلوگيري شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، با اشاره به اینکه درخواست تخفیف گاز از سوی ترک‌ها منطقی نیست، گفت: طرف ترکیه‌ای نه حاضر است میزان افزایش واردات سالانه 5 میلیارد مکعب گاز از ایران را که به آنها پیشنهاد شده بپذیرد و نه قیمت کنونی گاز را پذیرا است.

مدیرعامل شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی ایران، با اعلام این که هم‌اکنون به طور میانگین روزانه 7 میلیون متر مکعب گاز به این مخزن تزریق می‌شود، گفت: با احتساب ذخیره 400 میلیون متر مکعب گاز در این مخزن، تا پایان امسال حجم گاز ذخیره شده در سراجه به 2 میلیارد متر مکعب خواهد رسید.

مصاحبه‌های استخدامی شرکت ملی نفت ایران در سال 1392، در موعد مقرر به اتمام رسیده و نتایج نهایی در مرحله اخذ تصویب قرار دارد.

ملکی گفت: همزمان با برگزاری نخستین همایش انرژی غرب آسیا، نمایشگاهی برای معرفی توانمندی‌های شرکت های ایرانی و ایجاد همکاری با شرکت های خارجی برگزار می شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: استفاده از تکنولوژی نو، حضور در بازارهای رقابتی باید براساس مزیت‌های رقابتی باشد نه مزیت‌های نسبی؛ چرا که محصول تولیدی پتروشیمی‌ها در دنیا به فروش می رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار