غلامعلی سلیمانی، مدیر آموزش هتل استقلال در گفتگو با
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،
گفت: مفهوم هتلداری در کشور به صورت کامل شناخته شده نیست و همچنین مشکلات
آموزشی در این حوزه نمایان است که نشأت گرفته از کلیشههای قدیمی که موجب
کمکاری در این حوزه شده است.
وی در ادامه گفت: مدیریت هتلها نباید
به کسانی که اطلاعات و دانش کافی را ندارند سپرده شود که باعث میشود این
افراد سلیقهای مدیریت کنند و در بعضی موارد با مراکز تجاری و اقتصادی
اشتباه میگیرند و انتظار برگشت سرمایه را دارند، بدون اینکه نگاه به
مسائل دیگر داشته باشند.
سلیمانی در خصوص برنامهریزیهای آموزشی
این عرصه اظهار داشت: اولین برنامهریزیهای آموزشی در ابتدا باید برای
دانشجویان این رشته در نظر گرفته شود.
وی یکی دیگر از برنامههای
آموزشی را این گونه بیان کرد: صدا و سیما نقش پررنگی در احیای هتلداری کشور
دارد، به صورتی که با سریالها و برنامههای تهیه شده، میتواند نقش هتل و
هتلداری را در اقتصاد و جامعه نشان دهد.
مدیر آموزش هتل استقلال
اشاره کرد: در جام جهانی فوتبال فرانسه، منازل مسکونی افراد به صورت
قانونمند، اجاره داده میشد و کشور ما در ایام نوروز این کار را اجرایی
میکند، اما در بعضی موارد بدون قانون و آموزش مربوطه صورت میگیرد و باید
مسئولین مربوطه افرادی که قصد اجاره منازل مسکونی خود را دارند آموزش دهد
تا گردشگران با اطمینان خاطر بیشتری ساکن شوند.
وی تأکید کرد:
هتلداری مناسب در کشور، موجب جذب توریسم خارجی میشود که برای کشور ارزآوری
دارد و رونق اقتصاد داخلی را به همراه دارد.
سلیمانی تصریح کرد:
با ورود گردشگران خارجی به کشور، تهاجم فرهنگی صورت نمیگیرد، زیرا جوانان
با برقراری ارتباط متوجه میشوند که هر کشوری مشکلات خاص خودش را دارد.
وی در پایان گفت: با ورود هر گردشگر خارجی به کشور، 8 الی 9 موقعیت شغلی ایجاد میکند و این میتواند فرصت مطلوبی به وجود آورد.
انتهای پیام/