رئیس مجلس شورای اسلامی در دومین همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی در جاسک بر ضرورت توسعه ی عادلانه ی مناطق مختلف کشور تاکید کرد .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس لاریجانی گفت : هم جواری منطقه مکران شهرستان جاسک  با دریای عمان، اقیانوس هند و ارتباط با بیش از ۳۰ کشور از طریق  آب های بین المللی بر اهمیت اقتصادی و استراتژیکی  این منطقه می افزاید.

وی افزود : در دوران  پیش از انقلاب با توجه به تقسیمات کشوری هیچوقت نگاه دقیق و عادلانه ای از نظر اقتصادی به این منطقه نبوده و عموما نگاه ها به صورت فردی و حاشیه ای بوده است .

رئیس مجلس شورای اسلامی  گفت : فلسفه ی  وجودی مناطق آزاد ایجاد اقتصاد برون گرا است و  زمینه سازی برای کاهش مقررات در مناطق آزاد باعث ایجاد اقتصاد برون گرا و افزایش سرمایه گذاری ها  در این مناطق از کشور می شود .

دکتر لاریجانی گفت :  رفتارهای سیاسی  و آشفتگی های داخلی باعث ایجاد نگرانی برای سرمایه گذاران می شود .

وی ایجاد بستر مناسب  و مهیا کردن وضعیت داخلی و ساز و کارهای اقتصادی را در رفع این نگرانی ها موثردانست .

دردومین همایش ملی توسعه سواحل مکران واقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران تا فردا زمینه های  توسعه شهرستان جاسک بویژه سواحل مکران با حضور کارشناسان  و مسئولان اقتصادی، سیاسی ، نظامی  ملی واستانی در منطقه دوم دریایی ولایت جاسک بررسی  می شود.

شهرستان جاسک با بیش از ۵۰هزار نفر جمعیت در درساحل  دریای عمان و ۳۰۰کیلومتری شرق بندرعباس واقع است و به اقیانوس هند ، آبهای آزاد و بین المللی دسترسی دارد.
انتهای خبر/ب
برچسب ها: لاریجانی ، جاسک ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.