بازتاب سخنان روحانی در رسانه‌های بین‌الملل

سخنان دکتر روحانی در شهر خرم‌آباد در رسانه‌های بین‌الملل بازتاب داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد، حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه اعلام کرد ایران همه تلاش خود را برای حفاظت از اماکن مقدس در عراق در برابر تهدید تکفیری‌ها به کار می‌گیرد.

بر اساس تصاویری که مستقیم از تلویزیون دولتی ایران پخش می شد، روحانی در سخنرانی خود در شهر خرم‌آباد اعلام کرد: در مورد حرم امامان شیعه در عراق، ما به ابرقدرت‌ها ،نوکران آنها، آدم‌کش‌ها و تروریست‌ها هشدار می دهیم که ملت بزرگ ایران از هیچ کوششی برای حفاظت از این اماکن دریغ نخواهد کرد.

شبکه تلویزیونی المیادین هم گزارش داد، حسن روحانی رئیس جمهور ایران تاکید کرد تروریست ها و حامیان منطقه ای و بین المللی آنها در برابر ملت عراق چیزی نیستند.

پایگاه خبری العهد هم با پوشش سخنان روحانی رئیس جمهوری ایران گفت : رئیس جمهوری ایران تأکید کرده است که قدرت های بزرگ و تروریست ها بدانند که ملت ایران از هیچ تلاشی برای دفاع از اماکن مقدسه در عراق فروگذاری نخواهد کرد. این 

این پایگاه در خبر خود اعلام کرد: رئیس جمهوری ایران در جمع مردم استان لرستان ایران گفته است: ملت ایران جان خود را برای دفاع از مزار ائمه اطهار تقدیم می کندو شیعه و سنی در عراق آماده اند تا به منظور دفاع از وطنشان در مقابل تروریست ها هرکاری انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز،  حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه اعلام کرد تهران در دفاع از اماکن مقدس شیعیان در عراق در برابر آدمکشان و تروریست ها تردید به خود راه نخواهد داد. 

روحانی که به صورت زنده در تلویزیون سخن می گفت افزود بسیاری از مردم برای رفتن به عراق به منظور دفاع از این اماکن و نشاندن تروریست ها بر سر جای خود ثبت نام کرده اند.

رئیس جمهور ایران گفت رزمندگان باسابقه جوامع سنی و شیعه و کرد عراق نیز برای فداکاری در برابر این نیروهای ستیزه جو آمادگی دارند .

وی در سفر به استان لرستان در غرب ایران خطاب به گروهی از مردم این استان گفت : ما در خصوص اماکن مقدس شیعیان در کربلا ، نجف ، کاظمیه و سامرا به آدمکشان و تروریست ها اعلام می کنیم که ملت بزرگ ایران برای محافظت از این اماکن تعلل نخواهد کرد.

وی افزود : این گروههای تروریست ، و کسانی که به آنها کمک مالی می کنند ، هم در منطقه هم در صحنه بین المللی هیچ هستند و به زودی سر جای خود نشانده خواهند شد.
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار