دکتر کشاورز با بیان اینکه مصرف مکمل‌ها در ورزشکاران به شدت افزایش پیدا کرده است، گفت: متأسفانه یک چهارم مکمل‌های ورزشی به گونه‌ای آلوده به مواد و داروهای دوپینگی هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، سید علی کشاورز دبیر علمی دومین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی امروز 28 خرداد در این همایش گفت: امسال هدف همايش را فرهنگ‌سازی مکمل‌ها قرار داده‌ایم چرا که هنوز در جامعه جا نیفتاده که چه کسی مکمل تجویز کند و چه کسی مصرف کند.

وی با بیان اینکه در این همایش 100 شرکت تولید و واردکننده مکمل حضور دارند عنوان کرد: مکمل‌ها تأمین‌کننده سلامتی هستند و در حقیقت درصد زیادی از افراد جامعه نیازمند مصرف مکمل هستند در صورتی که نتوانند نیازهای خودشان را از طریق مواد غذایی تأمین کنند. 

وی ادامه داد: 40 تا 70 درصد ورزشکاران در دنیا مکمل مصرف می‌کنند که اکثر آنها به صورت خودسرانه و یا به توصیه افرادی که صلاحیت علمی ندارند مکمل مصرف می‌کنند. 

کشاورز با بیان اینکه ما انتظار داریم که نظارت بر مصرف مکمل‌ها به یک سیاست تبدیل شود عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت تغذیه بیماران بستری در ICU بسیار بد است چرا که دیگر گاواژ دستی نمی‌تواند نیاز تغذیه بیمار را تأمین کند بنابراین باید صنعت‌گران برای تأمین نیاز این بیماران توجه خاص داشته باشند. 

کشاورز به مصرف مکمل در ورزشکاران اشاره و اظهار داشت: متأسفانه یک چهارم مکمل‌های ورزشی که تولید می‌شوند به گونه‌ای آلوده به دارو و مواد دوپینگی هستند که یا به طور عمد یا به طور غیرعمد توسط سازنده این داروها وارد ترکیبات این مکمل‌ها می‌شوند بنابراین نگاه ویژه به این مکمل‌ها در این خصوص اهمیت ویژه دارد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: دوپینگ ، مکمل ، ورزشکاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار