ایران به دلیل داشتن نیروهای جوان و پر نشاط می‌توانددرحوزه های فناوری‌های نوین نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری کشور را به دست آورد.

تشکری هاشمی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: ایران کشوری درحال توسعه است و با توجه به نیروهای جوان، پر نشاط و پرانرژی که پایه‌های علمی خوبی را تجربه کرده‌اند حتما ظرفیت‌های علمی و دانش بنیان بالایی دارد.

وی افزود: این جوانان در حوزه فناوری‌های نوین می‌توانند نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری کشور را به دست آورند و این نمایشگاه می‌تواند پل ارتباطی میان نخبگان، شرکت‌های دانش بنیان با مجموعه شهرداری تهران باشد.

وی در ادامه بیان داشت: توسعه زیرساخت های شهری به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی، مدیریت هوشمند ترافیک باعث شد تا موضوعاتی که در گذشته در زندگی شهری معنایی نداشت اکنون به عنوان نیازهای زیر ساختی مدیریت شهری شناخته شود و نمایشگاه فناوری های نوین مدیریت شهری می تواند به صورت مرکزی پوشش دهند  این مسائل و موضوعات باشد .
 
تشکری هاشمی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه فناوری‌های نوین در توسعه شهری تصریح کرد: پژوهشگران داخلی متناسب با نیازهای داخلی کشور را با توجه به محدودیت‌ها و تحریم‌های بین‌المللی که در برخی از حوزه‌ها با آن روبه رو هستیم فناوری‌ های نوین را وارد زندگی شهری کرده‌اند و با بومی سازی این تکنولوژی‌ آن را به تولید انبوه صنعتی رسانده‌اند.
 
وی در ادامه اذعان داشت: برگزاری این نمایشگاه اقدامی ارزشمند از سوی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در حوزه ورود فناوری‌های دانش بنیان در حوزه مدیریت شهری محسوب می‌شود.
 
معاون شهردار تهران  افزود:  این نمایشگاه  فناوری‌های  نوین و مدیریت شهری تنها بخشی از شرکت‌ها و سازمان‌های  وابسته در حوزه  حمل و نقل عمومی حضور دارند در حالیکه‌ تمامی مجموعه حمل و نقل عمومی ظرفیت‌های زیادی رادر حوزه استفاده از فناوری تکنولوژی نوین دارد.
 
تشکری هاشمی اشاره کرد:  با توجه به ظرفیت صنعت مترو در استفاده  از تکنولوژی های نوین این نمایشگاه می تواند امکان ارتباط با شرکت های دانش بنیان نخبگان را با شهرداری تهران فراهم کند.
 
 وی گفت:  در کشور ایران خوشبختانه ظرفیت های خوبی در حوزه فناوری های نوین وجود دارد و این نمایشگاه بستر و فرصت خوبی را برای شهرداری و صنعت گرایی فراهم کند.
 
وی خاطر نشان کرد: شرکت ها در  حوزه فناوری های نو در ایران حرفی برای گفتن دارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شهرداری ، تهران ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار