مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند گفت: تعمیرات اساسی چهار واحد طرح توسعه این پالایشگاه برای نخستین بار انجام شد

شیرازی زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، گفت: این تعمیرات اساسی در مدت دو ماه در واحدهای تقطیر، تصفیه نفت واکتانایزر، تصفیه هیدروژنی نفت سفید و ایزومریزاسیون و انجام شده است .
وی افزود: واحدهای طرح توسعه این پالایشگاه در اسفند ماه 89 با وجود تحریم های اقتصادی و به دست متخصصان داخلی در مدار تولید قرار گرفتند و پس از سه سال کارکرد مستمر این واحدها، نخستین تعمیرات اساسی آنها انجام شده است.
مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی شازند بیان کرد: باوجود تحریم اعمال شده تمامی قطعه های مورد نیاز تعمیرات اساسی به موقع تهیه شده و در سایه آمادگی نیروی انسانی ، ماشین آلات و تجهیزات، این تعمیرات هشت روز زودتر از برنامه ریزی مصوب انجام و واحدها در مدار تولید مجدد قرار گرفت.
طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند ظرفیت تولید روزانه 16 میلیون لیتر بنزین با کیفیت استاندارد یورو 5 را دارد و تولید بنزین سوپر نیز با راه اندازی این واحد از یک و دو دهم میلیون لیتر به سه و دو دهم میلیون لیتر افزایش یافت.
روش بنزین سازی در طرح توسعه پالایشگاه شازند بهره گیری از فرایند تبدیل مازوت به بنزین است که نخستین بار در خاورمیانه در این پالایشگاه انجام شده است./س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.