کارشناس مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مردان برای پیشگیری از سرطان مثانه باید از غذاهای حاوی اسیدفولیک مانند سبزیجات برگ سبز تیره، جگر، مرغ، پسته، غلات و حبوبات استفاده کنند


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد،به نقل از دانشگاه علوم پزشکی، نسرین علیزاده گفت : مصرف مایعات زیاد، گل گلم، کلم بروکلی، فلفل سبز و مرکبات که سرشار از آنتی اکسیدان است برای پیشگیری از سرطان توصیه می شود.

وی با بیان اینکه تغذیه یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر سلامت مردان است که متاسفانه به دلایل مختلف مورد غفلت قرار می گیرد، افزود : بسیاری از بیماری های شایع و عوامل تهدید کننده سلامت مردان با رعایت اصول تغذیه سالم قابل پیشگیری و کنترل است.

علیزاده گفت :اضافه وزن و چاقی از عوامل مهم و تعیین کننده سلامت هستند و به تغییرات منفی متابولیک، افزایش فشار و کلسترول خون، افزایش مقاومت در برابر انسولین منجر می شودو خطر بیماری های قلبی و عروقی، سکته مغزی ، دیابت و بسیاری از انواع سرطان ها را افزایش می دهد.

علیزاده اظهار داشت : مصرف غذاهای پرچرب، شیرین و پر انرژی، مصرف ناکافی میوه ها و سبزی ها، غذاهای پرفیبر و غلات و حبوبات، مصرف شربت ها و نوشیدنی های شیرین شده با شکر، نوشابه های گازدار، عدم مصرف صبحانه، کاهش تعداد وعده های غذایی، بی تحرکی و کم تحرکی از عوامل تهدید کننده سلامت مردان به شمار می رود.

وی گفت:مردان باید مصرف گوشت قرمز در وعده های غذایی را محدود کنند زیرا گوشت حاوی مقادیری چربی پنهان است و باید از مصرف کله پاچه ،مغز، دل و قلوه که حاوی مقادیر بالایی کلسترول است تا حد ممکن خودداری کنند.

علیزاده نسبت به مصرف سوسیس، کالباس، همبرگر، چیپس، سیب زمینی سرخ کرده، شرینی های خامه ای و سس های چرب هشدار داد و افزود: با توجه به آن که تداوم کار نشسته و بدون تحرک در مردان می تواند باعث اختلال در کارکرد دستگاه گوارش و در نهایت یبوست شود، بهتر است از نان و غلات سبوس دار استفاده کنند و نان سنگک و جو را جایگزین نام لواش، تافتون و باگت شودب/.

برچسب ها: مصرف ، سبزیجات ، مثانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.