رئیس پلیس راهور ناجا از افزایش 13 درصدی حجم سفرها درطرح تابستانه و ثبت تخلف رانندگان اتوبوس با سامانه 110120 خبرداد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار اسکندر مومنی در حاشیه بازدیدهای زمینی و هوایی از مرحله اول طرح تابستانه صبح امروز در پلیس راه آزادراه تهران – قم در جمع خبرنگاران گفت:همزمان با پایان امتحانات دانش آموزان و تعطیلی مدارس، سفرها آرام آرام افزایش یافته است و طبق آمار  در مدت اجرای این طرح در کل کشور، حجم سفرها 13 درصد به نسبت هفته گذشته افزایش یافته است.

وی در ادامه بیان کرد: خوشبختانه دستگاه‌های هلال احمر، اورژانس، راهداری وغیره ... همراه پلیس در این طرح حضور دارند.

سردار مومنی در ادامه با اشاره به سامانه نظارت همگانی 110120 اذعان کرد: سامانه 110120 این امکان را به مسافران می‌دهد که تخلفات رانندگان اتوبوس‌ها را از طریق این سامانه به پلیس گزارش دهند که برهمین اساس برچسب‌ها وبروشورهایی از نحوه کارکردن با این سامانه در داخل اتوبوس‌ها نصب شده است و مسافران از طریق این برچسب‌ها می‌توانند از کد تخلف راننده مطلع شوند.

وی بیان کرد: رانندگان اتوبوس ملزم برآن هستند که این برچسب‌ها را در داخل اتوبوس بچسبانند .در گذرگاه‌ها این موضوع مورد بازرسی توسط ماموران راهنمایی و رانندگی شده ودر صورتی که راننده ای برچسب را نچسبانده باشد اعمال قانون می‌شود.

سردار مومنی افزود: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان وهفته پایانی شعبان سفرها به اوج خود می رسد ودر ماه مبارک رمضان نیز سفرهای برون شهری کاهش می‌یابد.

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه عنوان کرد: رانندگان می‌بایست به این نکته توجه کنند که در این فصل، گرمای زیاد تمرکز رانندگان را پایین آورده وآنان را خسته و خواب‌آلود می‌کند که بر همین اساس رانندگان می‌بایست پس از 2 ساعت رانندگی استراحت کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: سرعت وسبقت غیرمجاز از مهم‌ترین عوامل تصادفات به شمار می‌رود و رانندگان نیز بایداز تخلفاتی از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ پرهیز کنند.

سردار مومنی درخاتمه بیان کرد: خودروها باید دارای معاینه فنی و رانندگان نیز کارت سلامت داشته باشند و پلیس این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار