مدیر کنترل و هماهنگی سازمان امداد و نجات از امداد رسانی به 191 نفر طی 24 ساعت گذشته و نجات جان سه نفر از رودخانه هیرمند خبر داد.

مرتضی مرادی‌پور در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح گزارش عملیات 24 ساعت گذشته به 67 عملیات امدادی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در 24 ساعت گذشته 320 نفر دچار حادثه شدند که امدادگران در عملیات‌های مختلف به 119 نفر  آنان امداد رسانی کردند و جان 118 نفر را از مرگ نجات دادند.

وی با اشاره به مصدومین حوادث 24 ساعت گذشته بیان داشت:  129 نفر از مصدومین تحت درمان سرپایی امدادگران قرار گرفتند 67 نفر دیگر که به خدمات و یا مراقبت بیشتر نیاز داشتند که به مراکز درمانی منتقل شدند.

 مرادی‌پور با اشاره به 19 مورد عملیات رهاسازی افزود: امداد هوایی جمعیت هلال احمر نیز در 10 سورتی و شش ساعت عملیات پردازی 2 مصدوم را به بیمارستان منتقل کردند .

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد  و نجات در ادامه  تصریح کرد:  روز گذشته ساعت 17.10 دقیقه از طریق نیروهای اورژانس سقوط یک مرد 55 ساله  در دلیجان بخش  فراق، رشته کوه های ویلیچیا به امداد ونجات اطلاع داده باشد.

وی افزود : این مرد 55ساله که دچار ترومای سرشده بود طی 5 سورتی عملیات و 2 ساعت و 30 دقیقه پرواز امدادی به بیمارستان دلیجان منتقل شد.

مدیر کنترل و هماهنگی سازمان امداد و نجات ادامه داد: همچنین در رودبار قصران شمیرانات نیز یک مرد 30 ساله که دچار ترومای پا شده بود با بالگرد امدادی به بیمارستان منتقل شد.


مرادی پور در ادامه به عملیات دریایی- ساحلی درسیستان و بلوچستان و نجات شناگران رودخانه هیرمند اشاره کرد و اظهار داشت: ساعت 19:30 دقیقه روز گذشته در شهرستان زهک، 4 پسر 17،18 ، 19 و 21 ساله در رودخانه هیرمند مشغول شنا بودند که به علت آشنا نبودن به فن شنا درآب رودخانه هیرمند گرفتار شده و توان بیرون آمدن رانداشتند.


وی تصریح کرد: بلافاصله 10 امدادگر به رودخانه هیرمنداعزام شدندو پس از 34 دقیقه عملیات نجات توانستند 3 نفر را نجات دهند.


انتهای پیام/

 


 

برچسب ها: امدادی ، منتقل ، هوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار