آمریکا روز گذشته از دستگیری مظنون اصلی حمله به کنسولگری این کشور در لیبی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا روز گذشته اعلام کرد که فردی را که مظنون می‌باشد که فرمانده حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی ، که طی آن 4 آمریکایی، از جمله سفیر آمریکا در لیبی کشته گردید بوده است، را دستگیر نموده است.

رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که وی شخصا دستور داد تا نیروهای آمریکایی این عملیات را که طی آن احمد ابوختاله  دستگیر شد، اجرا کنند.

اوباما در بیانیه خود گفت: از زمان حملات کشنده به تأسیسات ‌ما در بنغازی اولویتی برای یافتن مسببین کشته شدن 4 آمریکایی و سپردن آنها به دست عدالت اختصاص داده شد.

وی گفت: "ابوختاله" با نیروی تمام به دست عدالت ودستگاه قضایی آمریکا سپرده خواهد شد.

یک مسئول آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود گفته است: ابوختاله پس از دستگیری توسط عملیاتی که نیروهای آمریکایی انجام دادند، در  یک کشتی آمریکایی بازداشت شد.

همچنین "جان کربی "سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: هیچ خسارت جانی در این عملیات رخ نداد و تمامی نیروهای آمریکایی لیبی را به سلامت ترک کردند.

پنتاگون از ارائه جزئیات بیشتر درباره این عملیات خودداری کرد.

همچنین یک مسئول آمریکایی گفته است: ابوختال به زندان گوانتانامو فرستاده نخواهد شد.

گفتنی است، پس از حمله به کنسولگری آمریکا در لیبی در سال 2012 که در طی آن "کریس استیونز"، سفیر آمریکا در لیبی کشته شد، جمهوری خواهان دولت اوباما را متهم به کوتاهی و سبک شمردن نقش القاعده در این حمله به سبب اهداف سیاسی کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار