ارتقایی با اشاره به آخرین وضعیت سد نم رود، افزود: این سد قابلیت ذخیره 120 میلیون متر مکعب آب را دارد که پنج میلیون متر مکعب آن برای مصارف کشاورزی و به همین مقدار برای مصارف صنعتی شهرستان فیروزکوه در نظر گرفته شده است.

 
ˈخسرو ارتقاییˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: شهرستان فیروزکوه دارای منابع آبی سطحی فراوانی است.

وی گفت: این منابع شامل رودخانه های ˈگورسفیدˈ، ˈساواشیˈ، نم رود و ˈدلیچاییˈ در نقاط مختلف شهرستان است که در مجموع رودخانه بزرگ ˈحبله رودˈ را تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: از نظر منابع آب زیرزمینی، منطقه فیروزکوه به دلیل آبرفتی نبودن بسیار فقیر است و علاوه بر آن دشت فیروزکوه بسیار محدود است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران ادامه داد: هم اینک آب شرب شهرستان از چاه های زیرزمینی تامین می شود و به لحاظ پتانسیل منابع آبی شرایط مطلوبی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: البته طرحی تهیه شده که طی آن بخشی از آب شرب مورد نیاز منطقه از رودخانه ساواشی تامین شود که هنوز به تایید نهایی وزارت نیرو نرسیده است.

ارتقایی خاطرنشان کرد: هرچند فیروزکوه از نظر تامین آب شرب مشکل ندارد، اما دشت فیروزکوه برای انجام سایر فعالیت ها ممنوعه اعلام شده است.

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت آبی استان، تصریح کرد: از نظر بارش های جوی در سال آبی جاری 12 درصد نسبت به سال آبی گذشته و 28 درصد نسبت به دوره زمانی بلندمدت با رشد منفی مواجه ایم.

وی گفت: در مقایسه با 46 سال گذشته، بارش های برف نیز بین 50 تا 90 درصد کاهش داشته است./س

برچسب ها: سد نم رود ، کشاورزی ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.