مدیر سینما آزادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فصلی به نام فصل مرده در سینماها وجود ندارد

رضا سعیدی پور گفت: هر زمان که فیلمی خوب و عامه پسند در سینماها اکران شود، فصل مرده در سینما وجود نخواهد داشت.

رضا سعیدی پور،رئیس پردیس سینما آزادی درگفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص فصل مرده اکران فیلم ها در سینما ها گفت: آن فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر مخاطب بیشتری داشته‌اند خودشان داوطلب اکران در این زمان نمی‌شوند.

ولی امروزه با فراهم شدن شرایط بهتر، ریسک کردن و قرار دادن فیلم‌ها در این زمان به اصطلاح مرده توسط کسانی که از فیلم‌های خودشان مطمئن هستند بالاتر رفته است.

وی ادامه داد:‌ خوشبختانه در حال حاضر با برنامه ریزی شورای برنامه، پدیده ای به نام اکران مرده در حال از بین رفتن است.

به عنوان مثال در اسفند ماه سال‌های گذشته فیلم های خوبی اکران نشد ولی در اسفند سال گذشته ما شاهد اکران فیلم‌های بهتری بودیم.

سعیدی پور اظهار داشت:‌هر زمان که فیلم خوبی اکران شود و عامه پسند باشد ما فصل مرده اکران را نداریم.

نمونه بارز آن هم شبی بود که تیم والیبال ایران با تیم برزیل در یک دیدار حساس بازی داشت، با وجود اینکه فیلم طبقه حساس 13 الی 14 هفته از اکرانش می‌گذشت به سانس فوق العاده رسید و در یک سانس همه بلیت‌هایش به فروش رفت و در روز جمعه 3 میلیون فروش را از آن خود کرد.

این درحالی که فیلم‌های جدید با مجموع 6 سانس فروششان به 250 هزار تومان هم نرسید.

مدیر سینما آزادی عنوان کرد:‌ تجربه نشان داده است که اگر فیلم خوبی اکران شد، ماه رمضان فرصت تلقی می‌شود و ما شاهد این بوده ایم که زمان‌هایی حتی تا 5 صبح اکران فیلم ادامه داشته  باشیم.

همان طور که فیلم "رد کارپت" رضا عطاران اکرانش از هفته آینده به سرگروهی سینما قدس آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت:‌ اگر فیلم خوبی حتی در ایام نوروز اکران شود ما می‌توانیم در این روزها هم شاهد فصل مرده در سینما باشیم.

چنان که در فروردین ماه 2 سال گذشته فیلمی به سرگروهی خودمان در نوروز نشان داده شد که مورد استقبال زیادی قرار نگرفت.

ولی نوروز امسال مسعود ده نمکی با انجام برنامه ریزی‌های قبلی که انجام داده بودند، فیلمشان توانست به فروش بسیار خوبی دست پیدا کند.

وی در خصوص اکران فیلم های قدیمی در سینما ها و میزان تأثیر آن بر روی جذب مخاطب گفت: ‌طرح های بسیار زیادی از جمله نمایش فیلم‌های قدیمی و خارجی وجود دارد که در جذب مخاطب اثر گذار هستند.

مدیر سینما آزادی در خصوص دادن تسهیلاتی مانند نیم بها کردن بلیت سینما در فصل مرده اکران تأثیر آن بر روی جذب تماشاگر به سینما اظهار داشت: قطعا می توان با دادن تسهیلات ویژه و تصویب سیاست‌ها و برنامه‌هایی توسط شورای برنامه مردم را تشویق به دیدن فیلم‌ها در این فصل کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار