معصومه آباد کتاب "من زنده ام" را معجزه ی قلم، نه تبحر خود در نویسندگی دانست.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، چهارمین مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و مراسم رونمایی از تقریظ آیت الله خامنه‌ای بر کتاب "من زنده‌ام" عصر امروز 27 خردادماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

معصومه آباد نویسنده ی کتاب"من زنده ام" در این مراسم گفت: من نویسنده نیستم آنچه در کتاب گفته شده جزء برداشت هایی از روزهای سخت دوران اسارت است که به عنوان امانتی در مشت های من بود، بعضی از دوستان به من گفتند مشتت را باز کن و دُر و گوهر موجود در مشت هایت را بیرون بریز، امانتی در دست توست که باید آن را ادا کنی؛ تا اینکه توفیق دیدار مقام معظم رهبری با خیل آزادگان در سال 91 نصیب من شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری عبارات و تعبیرات بسیار زیبایی را به کار بردند و گفتند:" دوران اسارت قرن های خلاصه شده ای است که آدم های مستعد را به الماسی روشن تبدیل کرده است".

این نویسنده ادامه داد: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب احساس کردم سی سال در بیان خاطرات دوران اسارتم کوتاهی کردم  و ایشان درخواست کردند که این خاطرات را بیان کنید، این ها یک زنگ بزرگ و تکان دهنده ای برای من بود که  در مغزم به صدا در آمد. 

وی اظهار داشت: آقای سرهنگی شاهد لحظه ی نوشتن کتابم بود و اظهار کرد که نمی توان نوشته های شما را اصلاح کرد زیرا در این صورت صدای شما در این کتاب شنیده نمی شود؛ احساس کردم از آنجا که خداوند رسالت پیامبر را با خواندن آغاز می کند من هم گفتم خدایا چنان کن که آنچه را می خواهی در کتابم بنویسم.

آباد بیان کرد: هنگام نوشتن در پشت پرده اشک هایم بود؛ بعضی دوستان قسمت هایی از داستانم را دارای پرش می دانستند. برای کتابم از مقام معظم رهبری اذن رونمایی گرفتم، هنگامیکه برای این کار رفتم ایشان عنوان کردند که من کتاب " من زنده ام" را خوانده ام؛ امروز از رهبر فهیمی صحبت می کنیم که به مسئله انسانی که روزگاری اسیر بوده توجه می کند.

وی افزود: در دفتر رهبری بهانه تقریظ کتاب را گرفتم هنگامی که روابط عمومی تقریظ را به من داد، اولین جمله آن مرا بی قرار کرد و بدون حرف اضافه ای محفل را ترک کردم در هفته های بعد از دفتر مقام معظم رهبری درباره ی قسمتی از کتاب که آن را از پشت پرده اشک خوانده بودند سوال کردم، ایشان در پاسخ تمام کتاب را عنوان کردند.

این نویسنده خاطرنشان کرد: از طرف دفتر مقام معظم رهبری در روز آزادی ام مرا به محضر ایشان دعوت کردن و مادرم از روزهای سخت انتظار اسارت گفت و کتاب "من زنده ام" معجزه ی قلم، نه تبحر من در نویسندگی بود.

امیر خوراکیان قائم مقام دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در این مراسم عنوان کرد: امروز علاوه براینکه از تقریظ مقام معظم رهبری رونمایی می کنیم از حدود50 نفراز شخصیت های فرهنگی و خالقان اثر که در بیش از 42 اثر نقش داشتند تقدیر به عمل می آوریم، هم چنین این 42 نفر به صورت مکتوب یا شفاهی مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته اند.

علیرضا مختار پور رئیس نهاد کتابخانه های عمومی و معاون نشر انقلاب اسلامی در این مراسم عنوان کرد: تمام یادداشت ها و تقریظ های مقام معظم رهبری در کتاب های دفاع مقدس هنوز به طور کامل منتشر نشده است؛ این 42 یادداشت یا تقریظ به صورت متفرق چاپ شده است.

بنابراین گزارش؛ در پایان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و معصومه آباد نویسنده کتاب "من زنده ام" از تقریظ رهبر انقلاب در این کتاب رونمایی شد.

همچنین با سید محمد حسن ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و مهدی چمران عضو شورای اسلامی شهر تهران از 42 نویسنده تقدیر شد.


انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.