تخت روانچی:جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خودش عمل خواهد کرد و بر اساس مقررات بین المللی نسبت به حمایت از دیپلماتهای مقیم ایران نسبت به در مورد هر سفارتی و هر کشوری نسبت به تعهدات بین المللی خودش عمل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران در خصوص تحولات اخیر در روابط تهران و لندن با بیان اینکه از سپتامبر گذشته که ملاقاتی بین نماینده هی دو طرف برگزار شد  بین مذاکرات را آغاز کنند برای برقراری روابط دو کشور..بعد از اون گفتگو ها و ملاقات هایی انجام شد تماس هایی برقرار شد که منجر شد به تعیین کاردارهای ..و نهایتا منجر به این شد که ما سفارتمون رو در لندن در بخش کنسولی بازکریم و خدمات کنسولی رو به هم وطنانمون ارایه دادیم و قسمت مهمی از کارهایی را که باید از این طریق انجام می دادیم آنها یک مقدار زمان نیاز داشتند که بتوانند تدارک بازگشایی سفارت خودشان را در تهران ببینند الا آقای هیگ اعلام کردند که این کار انجام خواهد شد.

تخت روانچی ادامه داد: صحبتهایی از طرف مقامات انگلیسی  انجام شده بود که دولت ایران امنیت سفارت و امنیت کارمندان را تعمین کنند ما بارها اعلام کرده ایم  همانطور که دکتر ظریف هم در آخرین صحبتهایشان با وزیرخارجه انگلیس تاکید کرده اند جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خودش عمل خواهد کرد و بر اساس مقررات بین المللی نسبت به  حمایت از دیپلماتهای مقیم ایران  نسبت به در مورد هر سفارتی و هر کشوری نسبت به تعهدات بین المللی خودش عمل خواهد کرد.
وی افزود: سفارت ایران در لندن قبلا باز شده و الان سفارت ما تحت نام سفارت جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: کاردار ما رفت و آمد دارد همانطور که کاردار انگلستان به تهران رفت و آمد دارد.

روانچی همچنین در خصوص ادعاهای اخیر دولت کانادا درباره تعداد سانتریفیوژها گفت: متاسفانه دولت کانادا مواضعی را مطرح می کند که هم از واقعیت به دور است و هم مواضعی است که صهیونیست ها مطرح می کنند. و اینها بهتر است بر اساس واقعیت های موجود  حرف بزنند واقعیت الان ما این است که مذاکرات هسته ای داریم.

روانچی در پاسخ به سوال خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین در خصوص مذاکرات اظهار داشت: در خصوص اینکه آیا وارد نگارش متن شدیم  یا نه باید بگویم نگارش متن شروع نشده الان وسط گفتگوها هستیم و قرار است  این گفتگوها تا جمعه ادامه یابد الان برای پیش بینی که تا جمعه به کجا خواهیم رسید کمی زود است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار