کشته شدن يک فيلمبردار تلويزيون العهد عراق در شمال بغداد

يک فيلمبردار تلويزيون العهد عراق در شمال بغداد کشته شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛یک منبع شبکه تلویزیون العهد تی وی عراق روز سه شنبه اعلام کرد در حمله تکفیری ها در شمال بغداد یک فیلمبردار این شبکه کشته شد و یک خبر نگار همین شبکه نیز در حالی که حمله تکفیری ها را پوشش می داد، زخمی شد.

شبکه تلویزیون العهد تی وی عراق در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد خالد علی در نزدیکی بعقوبه، مرکز استان دیاله کشته شد و معتز جمیل، همکار وی نیز زخمی شد.

این منبع به زمان کشته شدن خالد علی اشاره نکرده است اما کشته شدن وی دست کم در روز دوشنبه رخ داده است.
این دو خبرنگار شبه نظامیان شیعه عصائب اهل الحق را که به نیروهای دولتی برای دفع حمله شورشیان کمک می کنند، همراهی می کردند. شورشیان بخش های وسیعی از شمال و مرکز عراق را تصرف کرده اند.

شریف منصور، هماهنگ کننده خاورمیانه کمیته محافظت از روزنامه نگاران که مقر آن در نیویورک قرار دارد، اعلام کرد « در حالی که عراق صحنه شدت گرفتن درگیری ها است، به موازات آن برای روزنامه نگارانی که بحران را پوشش می دهند، نیز خطر افزایش یافته است ».
وی تاکید کرد « ما از همه طرف ها دعوت می کنیم همه تدابیر لازم را برای محافظت از روزنامه نگاران اتخاذ کنند و به آنها امکان بدهند کار خود را انجام دهند ».

در طول یک هفته تکفیری های دولت اسلامی عراق و شام، داعش، یک گروه تندرو بسیار فعال در سوریه، کنترل موصل، دومین شهر عراق، بخش زیادی از استان نینوا در شمال، تکریت و سایر بخش های استان صلاح الدین و دیاله در شرق و کرکوک را در شمال به دست گرفته اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار