مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه از بهره برداری 12 پروژه بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 345 میلیارد ریال در هفته جهاد کشاورزی خبر داد.

ˈروح الله درویش خضریˈدر گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: این طرح ها شامل 2 واحد تولید مرغداری، سه طرح آبخیزداری، پنج طرح آبیاری تحت فشار، طرح های انتقال آب و پوشش انهار، احداث باغ و . . . است.

وی گفت: این طرح ها و پروژه ها با اعتباری بیش از 345 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که 60 درصد آنها از محل آورده نقدی بخش خصوصی و 40 درصد باقی مانده سهم دولت و از محل تسهیلات بانکی تامین اعتبار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه در ادامه خاطرنشان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات به عمل آمده شهرستان فیروزکوه تا حدود زیادی بحران آفت ملخ را پشت سر گذاشت.

وی افزود: مبارزه شیمیایی با این آفت با استفاده از سم مالاتیون 57 درصد از 25 فروردین ماه زمانی که ملخ ها در سنین یک و دوی پورگی بوده و عملاً حرکتی نداشتند، آغاز شد و با انجام سمپاشی ها که در مناطق ˈامین آبادˈ، ˈسرانزاˈ، ˈسله بنˈ، ˈمحمودآبادˈ، ˈسیمین دشتˈ، ˈانزهاˈ و جاده ˈپیردهˈ تا ˈکلارخانˈ به انجام رسید، شاهد کاهش شدید جمعیت این آفت بوده ایم./س


برچسب ها: پروژه ، کشاورزی ، فیروزکوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.