بخشدار جاجرود گفت : اعتبارات بخشداری برای بازسازی مکانهای تاریخی کافی نیست و میراث فرهنگی باید وضعیت مکانهای تاریخی جاجرود را درمان کند.

زندی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن به جایگاه پل شاه عباسی در تاریخ کشور ، ابراز داشت : پل شاه عباسی به عنوان یک میراث بر جا مانده از فرهنگ و تمدن اصیل و غنی ایرانی و اسلامی در سالهای گذشته به منظور بازسازی و خروج از ساختار فرسوده و فراموش شده گذشته از دیدگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور در آستانه تخریب قرار گرفته بود.

بخشدار جاجرود با قیاس رقم اعتبار بخشداری و هزینه های مورد نیاز برای ترمیم یک بنای تاریخی در کشور ، اظهار داشت : با همت و تلاش دهیاری و مسئولان شهرستان برای جلوگیری از گسترش تخریب این بنای تاریخی و یک اثر ملی ثبت شده در کتاب تاریخ و فرهنگ کهن ایران زمین حریم آن تا حدودی ترمیم شده است ولی برای بازسازی کامل یک بنای تاریخی بودجه بخشداری کافی نم باشد .

زندی در مورد ابعاد دیگر گردشگری جاجرود بیان کرد : وجود غار و چشمه سار ها در جاجرود جذابیت های فراوانی برای جذب توریست و گردشگر به ویژه در ایام تابستان دارد ولی بازسازی و تبدیل این مکانها به محل های استاندارد گردشگری برای مردم در جهت سپری کردن اوقات فراغت خود نیاز به بودجه و یک برنامه ریزی مدون دارد .

بخشدار جاجرود در پایان خاطر نشان کرد : رودخانه جاجرود به عنوان یک منبع درامد زایی در حوزه گردشگری در سالهای گذشته به منظور تحقق این هدف بلا استفاده بوده و ریالی در امر درامد زایی کمک مسئولان شهرستان نبوده است و بازسازی حریم رودخانه و تغییر ساختار فعلی این منطقه گردشگری در استان تهران می تواند در مدیریت شهری این منطقه بسیار تاثیرگذار باشد ./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.