وزیر خرانه‌داری آمریکا در عربستان و در جریان دیدار با همتای سعودی خود خواستار اقدام علیه تأمین‌کنندگان منابع مالی تروریست‌های تکفیری شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری الجزیره؛  "جک‌لو"، وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز سه شنبه 27 خرداد ماه در دیدار با "ابراهیم بن عبدالله العساف" همتای سعودی خود، تحولات اخیر عراق را دلیلی دیگر بر لزوم مبارزه با منابع مالی تروریست‌ها دانست.
 
وی هم‌چنین با اشاره به «نگرانی‌های مشترک آمریکا و عربستان در عراق»، خواستار همکاری نزدیک‌تر دو کشور برای حل بحران عراق شد.
 
بر اساس گزارش اخیر کنگره آمریکا، گروه تروریستی تکفیری که به لطف امکانات و پول‌های هنگفت پشتیبانان مالی خود، ظرف مدت کوتاهی از یک گروه ناشناخته به یکی از بزرگ ترین گروه های ترویستی سوریه و عامل تصرف بخشی از خاک عراق درآمد، در حال حاضر بیش از یک میلیارد دلار پول در اختیار دارد.
 
"کریستوفر هیل" سفیر سابق امریکا در عراق سال گذشته با انتشار اسنادی در روزنامه "گاردین"، از نقش فعال عربستان سعودی در حمایت از تروریسم و ایجاد فتنه طایفه ای در عراق پرده برداشته بود.
 
این گروه تروریستی پس از حمله به موصل نیز اقدام به غارت اموال مردم و بانک این شهر کرد. طبق گزارش‌های منشتر شده میلیون‌ها دلار از این شهر از سوی تروریست ها به غارت رفته است.
 
اظهارات وزیرخزانه داری آمریکا مبنی بر لزوم مقابله با منابع مالی تروریست های تکفیری که در دیدار با همتای سعودی‌اش صورت گرفته، در حالی است که ریاض خود به عنوان متهم ردیف اول تامین کننده مالی تروریست ها مطرح شده است. امروز دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد ریاض مقصر اوضاع حاکم بر عراق است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار