وزیر خارجه انگلیس گفت: برای بازگشایی سفارت، ایران باید تضمین‌هایی بدهد و این تضمین در رابطه با کادر دیپلماتیک سفارت است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، دقایقی پیش "ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس در گفتگو با شبکه  بی‌بی‌سی  اظهار داشت: برای بازگشایی سفارت، ایران باید تضمین‌هایی بدهد و این تضمین در رابطه با کادر دیپلماتیک سفارت است، تا این افراد بتوانند وظایف خود را انجام دهند و افراد دیپلمات سفارت باید امکان تماس و دسترسی به مقامات ایران را داشته باشند.

وی ادامه داد: امیدوارم دولت کنونی و شخص ظریف بتواند این تضمین‌ها را عملی کند با این اطمینان است که سفارت‌ طی چند هفته آینده باز می‌شود و انتصاب  کاردار غیرمقیم در ماه‌های اخیر و مخصوصاً تماس‌هایی که دو کشور در حاشیه مذاکرات هسته‌ای با هم داشتند، این زمینه را فراهم کرد که دو کشور خیلی زودتر از آنچه که فکر می‌کردند به تفاهم برسند و پیش بینی می‌شود بازگشایی سفارت در توسعه روابط و مخصوصاً مذاکرات هسته‌ای مؤثر باشد.

وزیر خارجه انگلیس افرود : ما تضمین‌هایی از جمله ایمنی و امنیت کارکنان سفارت‌مان در تهران و آزادی عملشان در ملاقات و تماس با مقامات ایرانی را می خواهیم.

وی خاطر نشان کرد : تضمین‌ها از طرف دولت ایران و مشخصا وزیر امور خارجه ایران به من داده شده است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار