سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "دکتر حسین طباطبایی، متخصص پوست، مو و زیبایی" پاسخ داده شده است.

گروه کلینیک باشگاه خبرنگاران بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "ریزش مو" كه توسط دکتر حسین طباطبایی، متخصص پوست، مو و زیبایی است به شرح ذیل مي باشد.

***محمد:

پاسخ: شما به هیچ وجه مجاز به پیوند کاشت مو نمی‌باشید.

***علیرضا:

پاسخ: ریزشی که در آن تعداد موهای ریخته شده زیاد باشد، با اینکه تعداد موها به تدریج کم شود، فرق دارد. شما مبتلا به ریزش موی آندروژنتیک یا ریزش موی ارثی هستید. در خانم‌ها می‌توان با مصرف دارو این کم پشت شدن را متوقف کرد اما در آقایان نمی‌توان کار زیادی انجام داد، زیرا هورمون‌های مردانه در آن‌ها زیاد است و نمی‌توان برای آن‌ها داروی ضد هورمون‌های مردانه تجویز کرد.

***قاسم:

پاسخ: هیچ راهی برای جلوگیری از روند سفید شدن موها وجود ندارد و تمام تبلیغات ماهواره‌ای مبنی بر جلوگیری از سفید شدن موها دروغ بوده و پایه‌ی علمی ندارد. فقط نوعی رنگ است که آرام آرام موهای سفید را رنگ می‌کند و در صورتی که مصرف آن‌ها را متوقف کنیم، دوباره موها سفید می‌شوند.

***پویا:

پاسخ: ریزش موی شما نیز ریزش موی آندروژنتیک است. تا سی ارثی 6 درجه وجود دارد و احتمالا در خانواده شما، تا سی درجه 1 و 2 ریزش و تا سی کمتر بوده، رایج است. درمان قطعی ندارد و شما هم می‌توانید با مراجعه به پزشک، روند ریزش مو را کاهش دهید.

***حسن:

پاسخ: خیر، به هیچ وجه باعث بهتر یا بدتر شدن ریزش مو نمی‌شود، اما افرادی که کف سر چرب دارند، بهتر است هر روز استحمام کنند.

***رضا:

پاسخ: با توجه به اینکه می‌گویید وسط سرتان کم پشت شده، شما نیز به ریزش موی آندروژنتیک مبتلا هستید. با مراجعه به پزشک می‌توانید روند ریزش را کاهش دهید. اما به هیچ عنوان این درمان سبب رویش مجدد مو نمی‌شود.

***ناشناس:

پاسخ:شما با مراجعه به پزشک می‌توانید روند ریزش را کاهش دهید. دارویی که شما مصرف می‌کنید، عوارض شدیدی دارد و اگر بدون مشورت پزشک مصرف می‌کنید، هرچه سریعتر مصرف آن را قطع کنید.

***سعید:

پاسخ: هر نوع شوره شر و چربی سر قابل معالجه است، این یک نوع بیماری است و با شوره خشک که با یک شامپوی مخصوص درمان می‌شود فرق دارد. باید به پزشک مراجعه کنید و تحت درمان دارویی قرار گیرید.

***مهدی:

پاسخ: شما مبتلا به بیماری درماتیک بسورئیک هستید که یک دوره درمان 6 تا 9 ماهه دارویی دارد که با مراجعه به پزشک می‌توانید درمان دارویی را آغاز کنید. برای قسمت‌هایی که کچل شده می‌توانم بگویم به ریزش موی منطقه‌ای مبتلا هستید که یک بیماری خود ایمنی هستید. در 90 درصد موارد بعد از 3 ماه خود به خود بهبود می‌یابد، اما اگر بعد از سه ماه درمان نشد،باید به پزشک مراجعه کنید و تحت درمان دارویی قرار بگیرید.

***محسن:

پاسخ: به احتمال زیاد شما مبتلا به ریزش موی ارثی هستید. باید به پزشک مراجعه کنید تا با مصرف دارو، روند ریزش را کاهش دهید. متاسفانه ریزش موی ارثی درمان قطعی ندارد و فقط روند را کاهش می‌دهد.

***ناشناس:

پاسخ: بله، دارای عوارض است، ما شدت این عوارض به مهارت پزشک بستگی دارد.

***شاهرخ:

پاسخ: شاهرخ عزیز، شامپو تاثیری در درمان ریزش مو ندارد، می‌توانید با مراجعه به پزشک و تعیین علت ریزش مو، درمان خود را آغاز کنید.

***علیرضا:

پاسخ: چون علت ریزش ارثی است، راه درمان قطعی وجود ندارد و فقط می‌توانید با مراجعه به پزشک، روند آن را کاهش دهید. برای پوسته شدن هم جای نگرانی نیست و خود به خود بهبود می‌یابد.

***شهاب:

پاسخ: این دارو‌ها در درمان ریزش مو موثر هستند، اما عوارض خیلی زیادی دارند، قرص فینستراید تاثیر خیلی بدی بر پروستات می‌گذارد، به شما توصیه می‌کنم قبل از مصرف دارو به پزشک مراجعه کنید.

***ناشناس:

پاسخ: به شما توصیه می‌کنم به پزشک مراجعه کنید تا در ابتدا علت ریزش موی شما مشخص شود، پس از آن می‌توانید با توجه به علت، دارو مصرف کنید.

***کمیل:

پاسخ: در زمینه کاشت مو می‌توانید به پزشکان متخصص مراجعه کنید که به شما توصیه می‌کنم قبل از مراجعه حتما تحقیق کنید،‌ اما PRP یک روش رد شده است و پایه علمی ندارد. انجام آن را به شما توصیه نمی‌کنم.

***عرفان:

پاسخ: داروهایی که برای ریزش مو در بازار موجود است، برای تقویت همین کرک‌ها است. به شما پیشنهاد می‌کنم هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کرده و دارویی را که برای شما مفید تر است، تهیه کنید.

***میثم:

پاسخ: دوست عزیز شامپو تاثیری در بهبود یا بدتر شدن ریزش ندارد. شما باید به پزشک مراجعه کنید و علت ریزش موی خود را جویا شوید و با توجه به علت آن درمان را آغاز کنید.

***امیر:

پاسخ: چرب شدن پس از 2 روز استحمام کاملا عادی است، اما شما هم باید ابتدا علت ریزش را جویا شوید.

***مجتبی:

پاسخ: خیر، درمان قطعی ندارد

***امیر:

پاسخ: شما هم دچار ریزش موی ارثی هستید که درمان قطعی ندارد، ما با مصرف دارو می‌توانید روند را کاهش دهید و تنها راه درمان نیز کاشت مو است.

***حمید:

پاسخ: با توجه به اینکه گفتید وسط سرتان کاملا خالی شده، شما دچار ریزش موی ارثی هستید و ممکن است ژن آن را از اقوام دیگر به ارث برده باشید. همچنین من به شما مصرف داروهای تبلیغاتی را پیشنهاد نمی‌کنم.

***سالار:

پاسخ: سالار جان به شما پیشنهاد می‌کنم در ابتدا به یک پزشک مراجعه کنید و جویا شوید که آیا شما شرایط کاشت مو را از لحاظ بدنی دارید یا خیر. بعد از آن می‌توانید با تحقیق یک پزشک خوب در زمینه کاشت مو پیدا کنید.

***سید احمد:

پاسخ: استفاده از این دارو‌ها، دوره درمان خاصی ندارد، شما باید بیش از 4 ماه مصرف کنید. پزشک معالجتان به شما خواهد گفت که چه زمانی مصرف را قطع کنید.

***حامد سعادت:

پاسخ: شما ریزش موی ارثی دارید. ریزش موی ارثی درمان قطعی ندارد، پس نباید انتظار داشته باشید،‌ چون این داروها را مصرف می‌کنید، ریزش قطع شود، با مصرف این داروها فقط روند ریزش را کاهش می دهید. همچنین موهای ریخته شده، رشد نخواهد کرد.

***رویا:

پاسخ: ریزش مو ربطی به گرمی یا سردی هوا ندارد. به شما توصیه می‌کنم به پزشک مراجعه کنید تا با معاینه دقیق،علت ریزش مویتان مشخص شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: پوست ، مو ، زیبایی ، کلینیک ، دکتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار