معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به پیش بینی تحقق اهداف طرح جامع تا افق 1404 گفت: طرح تفصیلی به شکلی برنامه ریزی شده است که برای سال های آینده آتی نیز لازم الاجرا است.

هیربد معصومی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با تاکید بر اجرای طرح تفصیلی تهران گفت: شهرداری تهران برای برنامه ای اداره شدن شهر اصرار دارد و اجرایی شدن طرح تفصیلی تهران حرکت به این سمت است.

وی افزود: اجرای طرح تفصیلی، این طرح را نهادینه خواهد کرد و برای سالیان آینده نیز لازم الاجرا است.

معاون شهردار تهران با اشاره به وضعیت ساخت و ساز بر اساس طرح تفصیلی گفت: در طرح تفصیلی جدید چنانچه ساخت و سازی انجام شود باید بر اساس این طرح باشد و از قوانین آن تبعیت کند و از این رو وضعیت ساختمان هایی که وجود دارد به همان شکل باقی می ماند و چنانچه ساختمانی تخریب ونوسازی شود باید براین اساس باشد.

معصومی تصریح کرد: در طرح تفصیلی شرایط به شکلی دیده شده که اگر 60 درصد یک بافت مسکونی شکل گرفته باشد، ضابطه ها بر آن اساس تعریف شده است تا به این ترتیب مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

معاون شهرسازی ومعماری شهرداری تهران خاطر نشان کرد:‌ با اجرای این طرح، میزان تراکم ساختمانی متناسب با عرض شبکه و قطعه خواهد بود و قطعاً از آن پس،‌ آنچه که امروز شاهد آن هستیم و مثلاً در کوچه 10 متری ساختمان های 8 طبقه ساخته شده است،‌صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه دست یافتن به اهداف شهرسازی تدریجی است، افزود: امیدواریم تا افق 1404 بتوانیم اهداف طرح جامع را محقق کنیم./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار