فرمانده پلیس راه استان کرمان گفت: 40 درصد تصادفات استان مربوط به توجه نکردن به جلو و این به خاطر استفاده از تلفن همراه حین رانندگی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، فرمانده پلیس راه استان در کارگاه یکروزه آشنایی دهیاران و بخشداران شهرستان بم با قوانین راهنمایی و رانندگی و ایمنی جاده ها با اشاره به اینکه در سال 92 با کاهش تصادفات و تلفات جاده ای روبرو بودیم و رتبه اول کشور را در این زمینه کسب کردیم، افزود:در بم بیش از 33 درصد تصادفات در راه های فرعی و روستایی رخ می دهد که دهیاران و بخشداران باید توجه ویژه ای به این مساله داشته باشند و در زمینه آموزش ،نصب علایم جاده ها وحذف نقاط حادثه خیز با پلیس راه و اداره راه و شهرسازی همکاری کنند تا این آمار کاهش یابد .

سرهنگ حجت آبادی با اشاره به آغاز فصل گرما و شروع فصل تصادفات موتور سواران گفت: در این فصل به علت گرم بودن هوا از موتور سیکلت بیشتر استفاده می شود اما به دلیل گرمی هوا از کلاه ایمنی استفاده نمی شود که آمار تلفات را بالا برده است .

وی آمار کشته های استان به وسیله موتور سیکلت در بهار پارسال هزارو 34 نفر، در تابستان هزارو 303 نفر و در زمستان را 602 نفر اعلام کرد.

سرهنگ حجت آبادی از افزایش آمار تصادفات و تلفات در راه های روستایی استان خبر داد و گفت:در سال قبل تصادفات استان در مجموع 20 درصد ودر راههای روستایی 47 درصد افزایش داشته و امسال نیز رو به افزایش است .

وی همچنین از بالا بودن فرهنگ رانندگی در منطقه شرق استان و رعایت کامل مقررات با استناد به گزارش های بازرسان خبر داد و خاطرنشان کرد :بازرسان بستن کمربند ایمنی را در دور ترین نقاط شرق استان و در روستا ها و راه های فرعی بم گزارش کرده اند که این نشان از بالا بودن سطح فرهنگ رانندگی در این منطقه است .

سرهنگ حجت آبادی یادآور شد :اولین خانم در استان که موفق به کسب گواهینامه شده فردی از بم بوده و سابقه رانندگی خانم ها در استان کرمان و بم بسیار بالا است .

اضافه می شود:طول راه های استان کرمان حدود 25 هزار کیلومتر است و این استان پارسال رتبه اول کاهش تلفات رانندگی در کشور را به خود اختصاص داده است.


برچسب ها: هشدار ، تلفن همراه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.