رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور گفت: تجهیز، نوسازی و مقام سازی بسیاری از مدارس در سال 85 باعث شد که مدارس ایمن کشور از یک سوم به دوسوم برسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در دیدار مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار و مدیرکل استان سمنان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در ساختمان اصلی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به وجود 53 میلیون مترمربع فضای آموزشی در کشور، اظهار داشت: اکنون دو سوم فضاهای آموزشی در کشور ایمن هستند به طوری که در حوادث غیرمترقبه کشوری به عنوان پایگاه‌های امداد، نجات و اسکان‌های فصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که در استان 4 هزار و 500 کلاس درس وجود دارد،‌ عنوان کرد: 800 کلاس تخریبی و یک هزار و 600 کلاس نیازمند مقاوم‌سازی است که در حال حاضر یک هزار کلاس آن تخریب و یا مقاوم‌سازی شده است.

رئیسی «مهاجرت روستاییان به شهرها» و «پراکندگی جمعیت استانی» را باعث «پایین آمدن تراکم دانش‌آموزی» استان سمنان عنوان و خاطرنشان کرد: سرانه فضای دانش‌آموزی در سمنان به ازای هر دانش‌آموز 4 و 8 دهم متر مربع است که از مقیاس کشوری قدری بالاتر است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: اگر در مجلس بودجه‌ای مانند سال 85 به آموزش و پرورش در جهت تفویض و نوسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس اختصاص دهند دیگر شاهد حوادث تلخ سال‌های قبل در آموزش و پرورش نخواهیم بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: سوم ، مدارس ، ایمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار