رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گفت: مقرر شد یک تفاهمنامه همکاری میان این صندوق و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در زمینه های پژوهشی و تجاری سازی ایده های علمی منعقد شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، در دیدار با مهندس سیدمصطفی سیدهاشمی معاون برنامه ریزی و توسعه اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه است که در این راستا تلاش می شود تعداد همکاران هیات علمی از 20هزارنفر به 100هزارنفر افزایش یابد.

وی با اشاره به ماموریت ها، فعالیت ها و برنامه های صندوق اظهار کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به عنوان یک مرکز استراتژیک در زمینه علمی و فناوری طی یک دهه فعالیت خود در زمینه حمایت از پژوهشگران و فناوران خدمات گسترده‌ای ارائه کرده است.

دکتر ضرغام افزود: در چند ماهه اخیر علاوه بر برنامه‌ها و فعالیت‌های گذشته در حوزه‌های نوآوری و اشتغال نخبگان، ایجاد مرکز نوآوری، ایجاد مرکز مجازی بازار پژوهش و توسعه و تقویت کرسی‌های پژوهش و ثبت اختراعات اقدامات موثری از سوی صندوق صورت گرفته است.

بر این اساس، قرار است صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در زمینه‌های پژوهشی، تجاری سازی ایده‌های پژوهشی تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه امضا کنند.

آمادگی همکاری بامراکز پژوهشی تایوان

همچنین رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، طی دیدار با یک هیات تایوانی که به نمایندگی از یک شرکت چندمنظوره به تهران سفر کرده بود، ابراز کرد: بیش از 70 درصد فعالیت های صندوق با بنیادهای علم سایر کشورها مطابقت دارد و این صندوق از تحقیقات بنیادی، تحقیقات کاربردی، میان رشته ای و مخترعین و ثبت اختراعات حمایت می کند.

دکتر ضرغام، در این دیدار، آمادگی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور را برای انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک با دانشگاه ها، مراکز علمی و فناوری کشور تایوان اعلام کرد.

وی در پایان این دیدار با تاکید بر عزم جدی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور درباره همکاری هر چه سریع تر در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری با مراکز علمی و پژوهشی و فناوری کشور تایوان طی یک انعقاد تفاهم نامه امیدواری کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار