صندوق بين‌المللی پول پيش‌بينی‌های خود درباره رشد اقتصادی آمريکا را کاهش داد و در همين خصوص درباره افزايش فقرا که اکنون شمار آنها به 50ميليون نفر رسيده هشدار داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، صندوق بين‌المللي پول که يکي از معتبرترين منابع ارزيابي و پيش‌بيني وضع اقتصادي جهان به حساب مي‌آيد، در گزارش سالانه خود درباره اوضاع اقتصادي آمريکا رشد اقتصادي اين کشور را تاييد کرد.

اما با اين حال خاطر نشان کرد اين ميزان رشداقتصادي نمي‌تواند کاهش توليد ناخالص داخلي اين کشور در سه ماهه نخست امسال را در نتيجه سرماي شديد زمستان امسال به وجود آمد جبران کند.

در نتيجه رشد اقتصادي آمريکا امسال نمي‌تواند بيشتر از دو درصد شود.حال آنکه همين نهاد بين‌المللي که برگسترش همکاري‌هاي پولي و تسهيل رشد متوازن تجارت بين الملل نظارت دارد در ماه آوريل امسال رشد اقتصادي 2.8 درصدي را براي اقتصاد نخست جهان پيش‌بيني کرده بود.

اگر ميزان توليد ناخالص داخلي آمريکا امسال از دو درصدي که اکنون صندوق بين المللي پول پيش‌بيني کرده است فراتر نرود با سال 2013 تفاوت چنداني پيدا نکرده است. زيرا آمريکا در سال 2013 نيز رشد اقتصادي معادل 1.9 درصد را تجربه کرده بود.

اين نهاد پولي بين‌المللي در گزارش خود خاطرنشان مي‌کند ميزان اشتغالزايي در آمريکا اکنون به حد پويايي رسيده است اما بازار کار در اين کشور بيشتر از حدي است که درباره آمار و ارقام مربوط به اشتغالزايي منتشر مي‌شود.

اين نهاد مالي در اين گزارش خود تصريح مي‌کند بازار کار در آمريکا نيز تنها در ماه مه امسال 6.3 درصد افت داشته است.

اين نهاد مالي بيشتر از هم از افزايش بيکاران در دراز مدت و ضعيف شدن جمعيت فعال در آمريکا نگران است، زيرا اگر بازار کار در کشورش روند بهبود را در پيش نگيرد افزايش فقر در کشور اجتناب ناپذير از است. صندوق بين المللي پول در همين باره گوشزد مي‌کند هم اکنون نزديک به 50 ميليون نفر از مردم آمريکا فقير هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار