معاون اموراسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: 97 درصد ولادتهای کشور در مهلت قانونی ثبت می شوند که این مهم در مقایسه با میانگین جهانی مطلوب است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، کرمی در مراسم معارفه مدیرکل جدید ثبت احوال استان مرکزی افزود:ثبت 96 درصد واقعه های فوت نیز در مهلت قانونی انجام می شود.

وی با باین اینکه، ثبت ولادت و فوت در مهلت قانونی از برنامه های مهم سازمان ثبت احوال است، گفت: مهلت قانونی ثبت ولادت 19 روز و فوت 10 روز است.

وی افزود : تا کنون هفت میلیون شناسنامه مکانیزه در کشور صادر شده که سهم استان مرکزی از آن 185 هزار جلد است.

کرمی گفت : هم اینک 97 درصد جمعیت کشور دارای کارت ملی هستند و ثبت احوال به عنوان یکی از دستگاههای پیشتاز در نهادینه کردن کد ملی مطرح است.

وی گفت: از مهرماه امسال با فراخوان سراسری ارایه کارت ملی هوشمند ، درصد برخورداری جامعه هدف کشور به حدود 100 درصد می رسد.

کرمی افزود: دفاتر پیشخوان دولت و پست یاری گر ثبت احوال در ارایه اطلاعات مربوط به کارت ملی هوشمند خواهند بود.

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور افزود: ثبت در مهلت قانونی ، ایجاد زیر ساختهای امنیتی اسناد هویتی، انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی و سرعت در ارایه خدمات از جمله مهمترین اهداف این سازمان است.

کرمی گفت: گنجینه اسناد هویتی مفاخر و مشاهیرکشور با صدور شناسنامه های نمادین در دستور کار این سازمان قرار گرفته که تا کنون 250 هزار شناسنامه شهیدان انقلاب و جنگ تحمیلی صادر شده است./س
 
برچسب ها: مهلت ، قانونی ، ثبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.