رئیس کمیسیون سلامت و شورای اسلامی شهر تهران گفت: مکان جایگزین بهشت زهرا مشخص شده است اما نمیتوان آن را اعلام کرد چرا که بر روی قیمتهای این منطقه تاثیر می گذارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه هفتاد و سومین جلسه علنی از چهارمین دوره شهر تهرا ن برخی از اعضای شورای شهر به بیان نظرات خود در خصوص مشکلات مطرح در بهشت زهرا نظیر جایگزینی و توسعه این مکان و نیز مسائل مطرح در خصوص زیان آور بودن فعالیت شغل غسالها پرداختند.

حافظی در ابتدا در بیان صحبتهای ارائه شده توسط علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شهر تهران اظهار داشت: موضوع مطرح شده در خصوص جایگزینی بهشت زهرا از سوی مسئولین شهری دنبال می شود و مکان آن نیز مشخص شده اما نمی‌توان آن را اعلام نمود چراکه ممکن است بر روی قیمت‌های زمینهای این منطقه تاثیرگذار باشد.

در ادامه انصاری و دوستی دیگر اعضای شورای شهر با بیا ن اینکه باید وضعیت دستمزد غسالها مورد بررسی قرار گیرد در این خصوص پرداختند.

الهه راستگو یکی دیگراز اعضای شورای شهر نیز افزود: مطابق صحبتهای به عمل آمده در خصوص خواهران وبرادران غسال وغساله قراربر این شد نام تطهیر کننده به جای غسال و غساله گذاشته شود.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر سختی کار این افراد مسائل مطرح در خصوص وضعیت جسمی و روحی آنان با توجه به سخت و زیان آور بودن شغلشان باید مورد توجه قرار گیرد خاطر نشان کرد: شهرداری باید دستورات لازم در خصوص حقوق و استخدام این افراد را بدهد چرا که این افراد علی رغم مدرک تحصیلی لیسانس وفوق لیسانس بوده بهتر است مشکلات آنان مورد توجه قرار گیرد.

 این عضو شورای شهر در خصوص ساخت دو هتل در کنار برج میلاد افزود: کشورهای دیگر را می بینیم که ساختمانهای به موازات هم بالا رفته و به عنوان منبع درآمدشان تلقی می شود و باید توجه داشت که این اماکن پس از ساخت می تواند به عنوان مکانی جهت پذیرایی از میهمانان بین المللی قرار گیرد.


*قناعتی: شیوه ثبت نام و تخصیص کارت بلیط های اتوبوس ومترو به یک معضل تبدیل شده است

درآغاز هفتادو سومین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران که در غیاب مسجد جامعی با ریاست حلالی برگزار شد هر یک از اعضای شورای شهر به بیان تذکرات خود در خصوص برخی از موارد ومسائل موجود در شهر پرداختند.

قناعتی عضو کمیسیون عمران وحمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای این جلسه ضمن گلایه از نحوه ارائه کارت بلیط های اتوبوس ومترو درسطح شهر به شهروندان اظهار داشت: هر چند به گفته مسئولین معاونت حمل ونقل و ترافیک نحوه دریافت این کارتها و چگونگی برخورداری از تخفیفات آنها در سایت اعلام شده است اما طبق گفته دانشجویان و دانش آموزان و نیز اعضای کمیته امداد وصاحبان کارت منزلت ، نحوه استفاده از این تخفیفات مشخص نبوده ضمن اینکه کیفیت و شیوه ثبت نام نیز با مشکلاتی توأم است.

وی با بیان اینکه آقای تشکری هاشمی  معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران حتی جوابهای تلفن ما را نیز نمی‌دهند چه بسا به اصحاب رسانه و مردم افزود:‌ این درحالی است که این موضوع ازسه ماه تصویب شده ولی هنوز به مرحله اجرا نرسیده است .

*شاکری : تقاضای رسیدگی و توقف پروژه میلاد 2 را داریم

شاکری عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشکر از اقدامات شهرداری تهران در خصوص برگزاری ویژه برنامه مادران چشم به راه ، اصلاح مسیر جمع اوری آبهای سطحی در شریانهای حیاتی توسط شهرداری را یکی دیگراز فعالیت‌های موثر این سازمان عنوان کرد و افزود: البته فعالیت های دیگری نیز در شهرداری درحال اجراست که تقاضای رسیدگی آن را داریم که از آن جمله می توان به گود برداری  رها شده در طرح میلاد 2 اشاره نمود چرا که شورا مخالفت خود را با طراحی این پروژه عنوان کرد و لازم است در کمیسیون عمران رسیدگی شود و تقاضای توقف آن را داریم.


عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهرتهران در ادامه خاطر نشان کرد: علی رغم هزینه های فراوانی که در جمع آوری آبهای سطحی در سطح شهرمی شود  ، متاسفانه با عقب آفتادگی‌های زیادی روبرو هستیم چرا که بسیاری از طرح های ارائه شده در این راستا فاقد برخورداری از جامعیت لازم بوده و سبب دوباره جمع آوری این آبها می شود ولازم است که طرح جامعی در خصوص جمع‌آوری آبهای سطحی ارائه شود و سازمان مرتبط نیز در این حوزه فعال گردد.

انتهای پیام/



برچسب ها: شورای ، اعضا ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار