رفیعی‌فر گفت: ما در بحث خودمراقبتی به دنبال توانمندسازی مردم هستیم تا با رعایت سبک زندگی سالم از ناخوشی‌های جزئی نیز جلوگیری کنند.

دکتر شهرام رفیعی‌فر سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: ما در بحث خودمراقبتی به دنبال توانمندسازی مردم هستیم تا با رعایت سبک زندگی سالم از خودشان مراقبت کنند و کمتر دچار ناخوشی و بیماری شوند و اگر به بیماری مبتلا شدند، بتوانند این بیماری را به روشی مدیریت کنند که نیازمند به مراجعه غیرضروری به پزشک نشوند.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف سعی می‌کنیم که در همه‌ نهادهای آموزشی راهنماهای مؤثر و کاربردی مطابق با سطح سواد اکثریت جامعه را در اختیارشان قرار دهیم تا به کمک این راهنماها افراد، بیشترین مراقبت‌ها را انجام دهند.

وی ادامه داد: ثابت شده است اگر به سمت توانمندسازی مردم برای خودمراقبتی حرکت کنیم یک صرفه‌جویی 7.20 درصدی در منابع سلامت اتفاق می‌افتد که این صرفه‌جویی از طریق کاهش بار بیماری، کاهش مراجعات غیرضروری و افزایش بهره‌وری افراد اتفاق می‌افتد.

رفیعی‌فر خاطرنشان  کرد: تلاش ما این است تا با همکاری آموزش و پرورش یک بخشی از کار را انجام دهیم و نظام جامع آموزش و سلامت را در مدارس مستقر کنیم و درس رسمی آموزش سلامت را خواهیم داشت و همچنین فعالیت فصلی آموزش سلامت به دانش‌آموزان در مدارس از عمده برنامه‌های بسته‌ی خودمراقبتی و آموزش و توانمندسازی به مردم است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار