معاون بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص هشت هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی استان های ایلام و خوزستان به کشت پاییزه چغندرقند خبرداد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ عباس کشاورز  در ایلام با اعلام این خبر گفت :با توجه به ظرفیت های موجود و وجود زمین های مستعد و حاصلخیز در ایلام و خوزستان امسال این مقدار زمین به زیر کشت این محصول می رود.
وی وجود آب های مرزی و حجم بارندگی های مناسب سال زراعی جاری و نیز آب های سرشاخه های رودخانه سیمره در شهرستان سیروان را از ظرفیت های مناسب برای استمرار کشت بهاره و حمایت از کشت پاییزه چغندرقند در استان ایلام دانست.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: در پنج سال آینده با انتقال آب از سرشاخه های رودخانه سیمره در شهرستان سیروان برای کشاورزی برنامه های توسعه زراعت و باغبانی استان توسعه یابد.
وی توسعه باغ های دیم را از دیگر فرصت های استان در حوزه کشاورزی اعلام کرد و گفت: با توجه به بارندگی های مطلوب در ایلام این استان می تواند در توسعه تاکستان های انگور و باغ های بادام عملکرد بالایی داشته باشد.
کشاورز تهیه طرحهایی برای توسعه محصول چغندرقند و دانه روغنی کلزا را از برنامه های در دست اقدام دولت تدبیر و امید دانست و گفت: افزایش عملکرد در واحد سطح و بالابردن بهره وری آب برای توسعه کشت و تولید محصول های مهم کشاورزی از برنامه های در دست اجرای این وزارت است.
استان ایلام حدود 300 هزار هکتار زمین قابل کشت دارد که بالای 80 درصد آن به روش سنتی و دیم کشت می شود.
ایلام با کمتر از 10 هزار هکتار باغ آخرین استان کشور در حوزه فعالیت های باغ داری است.
گندم، جو، ذرت دانه ای، نخود، چغندرقند و برنج در زمره مهم ترین محصول های کشاورزی استان ایلام قرار دارد./س
 
 
 
 
برچسب ها: کشت ، چغندر قند ، ایلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.