رئیس جمهور آمریکا گزارشی تسلیم و در آن به کنگره اعلام کرد که حدود 275 پرسنل نظامی آمریکا در عراق مستقر می شوند تا اینکه امنیت کارکنان آمریکایی و سفارت ایالات متحده در بغداد را تامین کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه رسمی کاخ سفید، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید با انتشار بیانیه ای درباره عراق اعلام کرد. امروز رئیس جمهور آمریکا مطابق مصوبه موسوم به قدرتهای جنگی ، گزارشی تسلیم  و در آن به کنگره اعلام کرد که حدود 275 پرسنل نظامی آمریکا در عراق مستقر می شوند تا اینکه امنیت کارکنان آمریکایی و سفارت ایالات متحده در بغداد را تامین و از آن‌ها حمایت کنند. 

این نیروها به وزارت امورخارجه در زمینه جابجایی موقتی برخی از کارکنان این وزارتخانه از سفارت ایالات متحده در بغداد به سرکنسولی های ایالات متحده در بصره و اربیل کمک خواهند کرد و به یگان نظامیان آمریکایی در امان که برای پشتیبانی عراق هستند، کمک خواهند کرد.

این نیروهای نظامی با رضایت دولت عراق وارد این کشور می شوند. 

همچنین آمریکا قصد دارد برخی از تجهیزات نظامی مخصوص افغانستان را برای عملیات نظامی به عاق ارسال کند.

سفارت ایالات متحده در بغداد همچنان باز است و بخش اعظم حضور سفارتی ایالات متحده در عراق همچنان پابرجا خواهد بود و سفارت مذکور با تجهیزات کامل برقرار خواهد بود تا ماموریت خودش در زمینه تامین امنیت ملی را اجرا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار