"حسین طاهری" اعلام کرد:

ناگفته‌های دفاع مقدس، در تئاتر می‌تواند دیدنی‌تر باشد

مدیر کل هنرهای نمایشی در خانه نمایش اداره برنامه های تئاتر، به تماشای نمایش "پرواز پرندگان مهاجر در صبح روز آخر" به کارگردانی مجتبی رستمی فر نشست .

به گزارش روابط عمومی اداره برنامه های تئاتر خانه نمایش، مدیر کل هنرهای نمایشی در خانه نمایش اداره برنامه های تئاتر، به تماشای نمایش "پرواز پرندگان مهاجر در صبح روز آخر" به کارگردانی مجتبی رستمی فر نشست.

روز گذشته حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای نمایش "پرواز پرندگان مهاجر در صبح روز آخر" به کارگردانی مجتبی رستمی‌فر نشست و در حاشیه این نمایش با گروه به گفتگو پرداخت. این نمایش در راستای حمایت از تئاتر شهرستان با نگاه ویژه به مقوله تئاتر دفاع مقدس در این سالن به صحنه رفته است.

طاهری در حاشیه دیدار از این نمایش ابتدا به بحث آسیب شناسی و مشکلات  تبلیغات در حوزه تئاتر و تاثیر آن در جذب مخاطب پرداخت و گفت: باید با یک دید کارشناسی به این مسئله مهم نگاه و آن را بررسی کرد، اینکه فقط تبلیغات در فضای مجازی صورت گیرد کمکی به تئاتر نمی‌کند بلکه نیاز است که دیگر رسانه ها هم به کمک بیایند تا بتوان در سطح وسیعتری درباره یک اثرنمایشی اطلاع رسانی کرد.

وی ادامه داد: همچنین دایره فروش بلیط تئاتر ما کلیشه ای است و نباید فقط به فروش در سطح فضای مجازی معطوف گردد. چون اینگونه فروش بلیط فقط مخصوص به یک قشر خاص از مخاطب است، پس باید تدبیری اندیشید که دایره فروش بلیط وسیعتر گردد و همه اقشار جامعه تحت پوشش قرار گیرند. ما دراداره کل هنرهای نمایشی و کلیه زیرمجموعه های آن باید به گونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم به راحتی درباره ی هر نمایش با هر موضوعی اطلاع رسانی کنیم.

حسین طاهری با اشاره به نگاه  ویژه اداره کل هنرهاس نمایشی به آثار دفاع مقدس گفت: اداره کل هنرهای نمایشی نگاه ویژه‌ای به آثار ارزشی مخصوصا دفاع مقدس دارد چرا که سرشار از مضامین و موضاعت ناگفته جذاب و دیدنی است و می‌تواند در قالب نمایش به عموم ارائه شود، این نمایش نیز دارای مضمون و پیام بسیار با ارزش و مقدسی است و تمام اقشار جامعه را در برمی‌گیرد. نباید در یک شهر با جمعیت پانزده میلیون نفر، یک نمایش از داشتن تماشاگر قابل ملاحظه محروم باشد.

وی افزود: نمایش "پرواز پرندگان مهاجر در صبح روز آخر" نه تنها برای یک قشر خاص بلکه متعلق به کل افراد جامعه است چون دفاع مقدس متعلق به همه مردم جامعه ماست، پس همه باید از آن حمایت کنند.. این رسم مهمان نوازی نیست که وقتی یک گروه نمایشی با تمام سختی‌ها نمایشی را با چنین مضمونی آماده  می کنند و از دورترین نقطه کشور (استانی که مستقیما با مسئله دفاع مقدس در ارتباط بوده و بیشترین تاثیر را در آن داشته) به پایتخت بیاید و در غربت به روی صحنه برود. باید تمام ارگانها و سازمان هایی که در حوزه‌ی فرهنگ  دفاع مقدس کار می‌کنند، همکاری و اطلاع رسانی کنند و حتی کارمندان خودرا بفرستند تا چنین نمایش‌هایی را ببینند و از آن حمایت کنند، مثلا وقتی فیلم "شیار 143" در جشنواره فیلم فجر اکران شد و ابراهیم حاتمی کیا بعد از دیدن آن فیلم همه را ترغیب و دعوت به دید این فیلم در زمان اکران عمومی کرد، همین امر باعث شد که بیشتر اقشار جامعه برای دیدن این اثر لحظه شماری کنند.

مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: باید از همه‌ی مسئولین ارگان‌ها و سازمان‌ها و ادارت واز تمام خانواده شهدا، رزمندگان  هشت سال دفاع  مقدس و هنرمندانی که در این حوزه کار کرده‌اند دعوت شود که به تماشای "پرواز پرندگان مهاجر در صبح روز آخر" بیایند، و دیگران را نیز ترغیب به دیدن این نمایش کنند.
وی در پایان با اشاره به برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر که از 27 تا 30 خرداد برگزار می‌شودٰ گفت: امیدواریم همین‌طور که نمایش "پرواز پرندگان مهاجر در صبح روز آخر" از برگزیدگان دوره پانزدهم این جشنواره هم اکنون اجرا می‌شود، در دوره هفدهم هم شاهد ارائه آثار مطلوب و جذابی باشیم که در ادامه بتوانیم مستمرا اجراهای آن ها را ببینیم.

لازم به ذکر است نمایش "پرواز پرندگان مهاجر در صبح روز آخر" کاری است از گروه تئاتر "آماتور" از شهرستان اهواز که برگزیده پانزدهمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر است و اجرای خود را از 4 خرداد ماه در خانه نمایش آغاز کرده و تا 30 خردادماه 93 اجرای آن ادامه دارد. این نمایش را رسول حق‌جو نوشته و ناصر آل خمیس و محمد طاهری در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار