معاون اموراسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشورگفت: در راستای دسترسی به آمار واقعی ثبت احوال ۳۲ هزار نقطه درکشور به پایگاه اطلاعات ثبت احوال کشور متصل هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، ، محسن کرمی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی با اشاره به اینکه ثبت احوال استان مرکزی در ارائه خدمات به خوبی فعالیت داشته و خدمات خوبی را به شهروندان ارائه داده اظهار کرد: این سازمان اطلاعات دقیق را به دولت در راستای برنامه ریزی دقیق در همه زمینه ها می دهد.

وی افزود: صدور کارت ملی در سطح کشور و در تمامی دستگاه های دولتی باید نهادینه شود و صدور کارت ملی هوشمند نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

معاون اموراسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشورتصریح کرد: بیش از 100 دستگاه اجرایی به پایگاه ثبت احوال متصل هستند و می توانند علاوه بر شناسایی افراد دستگاه خود از تصدیق هویت افراد نیز امکانپذیر است.

کرمی با اشاره به اینکه از سال 89 مطالعات کارت هوشمند آغاز شده گفت: در سال 90 تا 91 مرحله پیش پایلوت و پایلوت آغاز شده و در سال 92 در برخی استان ها نیز انجام شد و در حال حاضر بیش از 1600 اداره فعال در سطح کشور به جمع آوری اطلاعات مبدرت می کنند.

وی افزود: برای صدور کارت ملی هوشمند نیاز به ارز بوده زیرا که مواد اولیه این کارت ها از خارج از کشور تامین می شود و تا حدودی با چالش مواجه است.

معاون اموراسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: صدور کارت ملی هوشمند برای دو جامعه هدف تعریف شده که شامل افراد 15 سال و افرادی که اطلاعات هویتی و شناسنامه ای آن ها تغییر کرده است.

کرمی با اشاره به اینکه هم اینک 97 درصد جمعیت کشور دارای کارت ملی هستند و ثبت احوال به عنوان یکی از دستگاه های پیشتاز در نهادینه کردن کد ملی مطرح است گفت: از مهرماه امسال با فراخوان سراسری ارائه کارت ملی هوشمند درصد برخورداری جامعه هدف کشور به حدود 100 درصد می رسد و نیزبه افرادی که کارت ملی آن ها مفقود شده نیز کارت ملی هوشمند ارائه می شود.

وی افزود: ثبت ولادت و فوت در مهلت قانونی از برنامه های مهم سازمان ثبت احوال است، گفت: مهلت قانونی ثبت ولادت 19 روز و فوت 10 روز است.

معاون اموراسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: انتشار آمار و اطلاعات مهاجرتی کشور نیز مهم بوده که در تصمیم گیریها  و برنامه ریزی های دستگاه های کشور در تمامی زمینه ها مهم و تاثیر گذار است و این آمار باید دقیق باشد.

کرمی با اشاره به اینکه تا کنون 7 میلیون شناسنامه مکانیزه در کشور صادر شده گفت: از میزان صادر شده شناسنامه مکانیزه در کشور سهم استان مرکزی 185 هزار جلد بوده است که این نیز از مهم ترین اقدامات این سازمان است.

وی افزود: برای سرعت بخشیدن در راستای خدمت رسانی به مردم 126 میلیون سند در کل کشور الکترونیکی شده که دسترسی به این اسناد در نقاط مختلف کشورامکانپذیر و میسر است.

معاون اموراسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: در همه استان ها به ویژه استان مفاخر خیز مرکزی گنجینه هویتی مشاهیر، مفاخر و شهدا وجود دارد که مردم می توانند در راستای آشنایی با این افراد ازآن استفاده کنند.

کرمی با اشاره به صدور شناسنامه نمادین گفت: این شناسنامه ها برای 250 هزار شهید انقلاب و جنگ تحمیلی ایجاد شده که باید در گنجینه اسناد هر استان نگهداری شود.

وی افزود: برای نخستین بار در کشور سامانه ثبت جمعیت سادات کشور توسط سازمان ثبت احوال جمع آوری شده که نزدیک به 6 میلیون و 500 هزار سادات شناسایی شده و در پایگاه اطلاع رسانی ثبت شده است

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: ثبت در مهلت قانونی ، ایجاد زیر ساختهای امنیتی اسناد هویتی، انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی و سرعت در ارائه خدمات از مهم ترین اهداف این سازمان است.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
برچسب ها: اراک ، ثبت احوال ، هویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.