معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: مراسم تجلیل از ۲۹ نفر از هنرمندان صنایع دستی استان کرمانشاه که که موفق به کسب نشان ملی شده‌اند ۲۷ خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، نصرت‌الله سپهر، اظهار کرد: به مناسبت هفته صنایع دستی از 29 نفر از هنرمندان صنایع دستی استان کرمانشاه در مراسمی 27 خردادماه تجلیل می‌شود و این مراسم برای تقدیر از هنرمندان پیشکسوتی است که موفق به کسب نشان ملی شده و نامزد دریافت نشان مقبولیت کالا از یونسکو هستند.

سپهر در رابطه با اهداف برگزاری این مراسم افزود: از جمله اهداف تجلیل از هنرمندان پیشکسوت عرصه صنایع دستی قدردانی از هنرمندان استان کرمانشاه، تاکید بر ارزش‌های اصیل فرهنگی اسلامی این صنعت، شناسایی اشتغال بومی و محلی صنایع دستی، کمک به تداوم این هنر ارزشمند و معرفی مواد و مصالح در استان برای تولید کالاهای صنایع دستی است.

معاون صنایع دستی کرمانشاه با اشاره به اینکه صنایع دستی در استان کرمانشاه نشانه‌ها و استانداردهای بین‌المللی را رعایت می‌کند بیان کرد: صادرات صنایع دستی به خارج از کشور فرصتی برای ترویج فرهنگ اسلامی در سطح جهان و انتقال ارزش‌های فرهنگی در میان این آثار است.

سپهر با بیان اینکه صنایع دستی ریشه تاریخی چند هزار ساله دارد عنوان کرد: در حقیقت ترویج  حمایت از صنایع دستی کمک به تداوم و پایداری زندگی روستایی و مانع گسترش حاشیه نشینی شهری شده  و بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی شهرها کاسته می‌شود که براین اساس لازم است این هنر را بیش از پیش به جهانیان معرفی کنیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با یادآوری اینکه برگزاری جشنواره‌ها و تجلیل از هنرمندان این عرصه گامی در جهت توسعه فرهنگ و هنر اسلامی است بیان کرد: ما باید به هنرمندان این عرصه که به خلق آثاری مبادرت می‌ورزند که علاوه بر استفاده کاربردی برای جامعه خود سبب انتقال فرهنگ می‌شوند افتخار ‌کنیم.

سپهر با اشاره به معضل بیکاری در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: قابلیت‌های ایجاد شغل در صنایع دستی بالا بسیار است و در صورت توجه به این هنر ارزشمند بخش عمده‌ای از مسئله اشتغال جوانان مرتفع می‌شود.

معاون صنایع دستی کرمانشاه هنر صنایع دستی را برگ زرینی از داشته‌های فرهنگی و سنتی ایران اسلامی دانست و اظهار کرد: رسانه‌‌ها با توسعه فرهنگ داخلی و معرفی صنایع دستی می‌توانند از ورود کالاهای بی‌کیفیت خارجی که ناهنجاری‌ها را در جامعه گسترش می‌دهند جلوگیری کنند.

انتهای پیام /م

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.