بر اساس آمار پزشکی قانونی 60درصد تلفات این حوزه در سنین زیر 20 سال اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پنجمین همایش ارتقای ایمنی موتورسواران استان زنجان که با حضور مسئولان شهرستان طارم در این شهر برگزار شد، از بالا بودن آمار تلفات موتورسواران در حوادث خبر داد.

علیمردانی افزود : 80 درصد از تلفات حوادث رانندگی موتورسواران بر اثر ضربه به سر و شکستیگیها و اکثرادر تابستان اتفاق می‌افتد.

وی به آمار تلفات حوداث رانندگی موتورسوران طی سال‌های گذشته اشاره و تصریح کرد: در سال 90 آمار تلفات موتورسواران 24 درصد بود که این آمار در شهرستان طارم 50 درصد بوده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با ابراز رضایت از کاهش آمار تلفات حوادث جاده ای در کشور اظهار امیدواری کرد :طی امسال، گامهای مفیدی در راستای هرچه بیشتر کاهش تلفات برداشته شود.

علیمردانی تصریح کرد:واقعیت این است که آمار این تلفات در کشور ما نسبت به دیگر نقاط جهان بالا است و ما نباید از وضعیت موجود رضایت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه جاده، وسائط نقلیه، عدم ارائه آموزش‌های لازم از جمله دلایل بالا بودن تعداد تصادفات و تلفات رانندگی است کفت:باید با برنامه ریزی صحیح این اشکالات را برطرف کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از ورود اداره کل حمل و نقل به بحث ارائه آموزش لازم به راکبان موتورسیکلت ابراز رضایت کرد.

علیمردانی با تاکید بر پایین بودن هزینه پیشگیری از هزینه‌های درمان  خاطر نشان  کرد : اگر بخواهیم کشورمان در تمامی زمینه ها به موفقیت دست یابد بایستی به امر آموزش بها داده شود./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.