مدیرکل دفتر امور اکتشافات معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در سفر به شهرکرد و در بازدید از طرح های معدنی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به وجود پتانسیل های معدنی فاخر و شاخص در نقاط مختلف کشور گفت: تنها معدن مولیبدن ایران در شرف احداث خط فرآوری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

 

اسدالله کشاورز افزود: مولیبدن یک معدنی خاص فلزی است که خط فرآوری آن در شرف احداث است.

وی گفت: هم اکنون بسیاری از معادن شاخص خاورمیانه در استان چهارمحال و بختیاری هستند.

کشاورز اضافه کرد: معادن سرب و روی انگوران زنجان، مس سرچشمه کرمان،سرب و روی مهدی آباد یزد، تیتانیوم کهنوج کرمان، مولیبدن میانه در استان آذربایجان شرقی و خاک نسوز دوپلان از معاون شاخص در خاورمیانه هستند.

وی همچنین گفت: هم اکنون 10 محدوده اکتشاف طلا در کشور شناسایی و فعال شده است.

مدیرکل دفتر امور اکتشافات معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در کشور، معادن طلا ریسک سرمایه گذاری بالایی دارد و افراد کمتر به سوی آن سوق دارند.

کشاورز با بیان اینکه، بررسی ها نشان می دهد که بیش از 50 درصد فعالیت اقتصادی در کشور به نوعی به بخش معدن مربوط می شود، افزود: شمار معادن فعال کشور بیش از پنج هزار و 600 معدن است که سالانه نزدیک به 400 میلیون تن مواد معدنی از این معادن استخراج می شود.

مدیرکل دفتر امور اکتشافات معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اعضای هیات مدیره صندوق بیمه سرمایه گذاری معدنی کشور، برای بررسی مشکلات فعالان بخش معدن استان چهارمحال و بختیاری، به شهرکرد سفر کرد. /س

برچسب ها: معدن ، کشور ، چهارمحال ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.