اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ها و مرکز آموزش‌عالی سراسر کشور(دفتر تحکیم وحدت) با انتشار بیانیه‌ای انزجار خود را از اقدامات تفرقه افکنانه و غیراسلامی گروهک‌های تکفیری اعلام کردند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ها و مرکز آموزش عالی سراسر کشور(دفتر تحکیم وحدت) از تمامی دانشجویان و نیز رجال سیاسی و مذهبی می‌خواهیم همان گونه که رهبر عزیز انقلاب بارها تذکر داده‌اند با بیداری و هوشیاری اوضاع جهان اسلام را بررسی کرده و به جای پرداختن به اختلافات داخلی، به این گونه تهدید‌های بزرگ عالم اسلام توجه داشته باشند و هر کس به قدر توان، اقدامی در خور انجام دهد.


به نام خدا

«وَإِذْ غَدَوْتَ مِنْ أَهْلِكَ تُبَوِّئُ الْمُؤْمِنِينَ مَقَاعِدَ لِلْقِتَالِ وَاللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ»
بياد آر اى پيغمبر سحرگاهى را كه از خانه خود به جهت صفآرائى مؤمنان براى جنگ بيرون شدى، و خدا به همه گفتار و كردار تو شنوا و دانا بود (آل عمران 121)

وا اسفا از کشته شدن و به خاک و خون کشیده شدن مردمان بیگناهی که به جرم مسلمان بودن و اسلام – دینی که به پیروانش آموخت زیر بار ظلم و ستم نروند حتی به قیمت جانهایشان – توسط سلفی‌های که ادعا می‌کنند، این بازماندگان ابوسفیان که به دروغ نام خود را مسلمان گذاشته‌اند و به اسم دولت اسلامی عراق و شام (داعش) مسلمان می‌کشند و گمان می‌کنند با فتوای مفتیان وهابی مسیر بهشت و سعادت را می‌پیمایند.

امروز که پس از سال‌ها آرامش بر کشور عراق حاکم شده است و مسلمانان این کشور ورای نژاد و مذهب در کنار هم، آرامشی نسبی را تجربه می‌کنند، آیا برافراشتن پرچم آشوب و ترور، جز خیانت است؟ "آیا کسانی که بر دلیل روشنی از پروردگار خود قرار دارند، مانند کسانی‌اند که اعمال بدشان برایشان زینت داده شده است و از هواهای خود پیروی کرده‌اند؟" (سوره محمد (ص) آیه 14)

خبر یورش وحشیانه گروهک تکفیری داعش، این فرزندان ابوسفیان، به سوی عتبات عالیات و به قصد تکرار جنایت‌هایی که در سوریه مرتکب شدند و ایجاد رعب و وحشت دل امت‌های اسلامی، قلب هر مؤمنی را آزرده کرده و خروشی را در میان مسلمانان پدید آورده است. خروشی که از فتوای جهاد مراجع نجف و موج جوانان عراقی داوطلب برای جهاد پدیدار است. موجی که به ایران هم رسیده است و بار دیگر جوانان ایرانی می‌خواهند در کنار جوانان عراقی از حرم فرزندان و اصحاب رسول خدا(ص) دفاع کنند. بار دیگر صدای رسول خدا (ص) شندیده می‌شود که در جنگ احد فریاد برآورد «إلیَّ عباد الله، إلیَّ  عباد الله، إنی رسول الله، بسوی من برگردید بندگان خدا، بسوی من برگردید بندگان خدا، من رسول خدا هستم.»

و اینک ما دانشجویان انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت)، در این برهه حساس عالم اسلام که خطر تفرقه، بدعت و تعددی، مقدسات مسلمانان را تهدید می‌کند، وظیفه خود می‌دانیم که با تمام توان، به ندای رسول خدا (ص) لبیک بگوییم.

همانگونه که در طول سالهای جنگ علیه رژیم بعثی صدام، از نظام مقدس جمهوری اسلامی پاسداری کردیم، آمادگی خود را برای اعزام دانشجویان و سایر جوانان داوطلب ایران اسلامی اعلام می‌کنیم و همچنان پیرو آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران و راه شهدای اسلام هستیم و نیز با تأسی از مرامنامه انقلابی دفتر تحکیم وحدت، حضور در هر میدانی که اسلام را تهدید می‌کند را بر خود لازم و ضروری می‌دانیم.

از تمامی دانشجویان و نیز رجال سیاسی و مذهبی می‌خواهیم همانگونه که رهبر عزیز انقلاب بارها تذکر داده‌اند با بیداری و هوشیاری اوضاع جهان اسلام را بررسی کرده و به جای پرداختن به اختلافات داخلی، به اینگونه تهدیدهای بزرگ عالم اسلام توجه داشته باشند و هر کس به قدر توان، اقدامی در خور انجام دهد.

والسلام علیکم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار