تیم بسکتبال سن آنتونیو اسپرز با چهارمین پیروزی مقابل میامی هیت به قهرمانی لیگ NBA رسید و اجازه سومین قهرمانی پیاپی را به جیمز و یارانش نداد.


 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم سن آنتونیو اسپرز که در تمام فصل شمایل یک قهرمان را داشت، فینال لیگ را هم با کمترین دردسر و نتیجه 4 بر یک برد تا بالاخره به قهرمانی برسد.

سن آنتونیو که فصل قبل هم تا ثانیه های آخر بازی ششم فینال قهرمان به حساب می آمد اما بازی را واگذار کرده و در دیدار هفتم قهرمانی را از دست داده بود؛ در بازی پنجم فینال امسال هیچ اشتباهی را مرتکب نشد تا با نتیجه 104 بر 87 برنده شده و به دوران حکومت دو ساله لبران جیمز که لقب پادشاه را روی خود دارد در کنار سایر همبازیان وی پایان دهد. 

سن آنتونیو که در تمام بازی های فینال درصد بالای پرتاب های صحیح 3 امتیازی داشت در این بازی هم 46 درصد پرتاب 3 امتیازی را در مقابل 28 درصد پرتاب میامی هیت ثبت کرد.

راز عدد پنج

این پنجمین قهرمانی سن آنتونیو اسپرز در NBA بود و بازیکنان سن آنتونیو نیز بعد از گرفتن جام قهرمانی به صورت دسته جمعی عدد 5 را نشان می دادند.

کوای لئونارد بازیکن سن آنتونیو در ادامه بازیهای درخشان فینال 22 امتیاز و 10 ریباند به دست آورد. جینوبیلی 19 امتیاز به آن اضافه کرد و تونی پارکر 16 امتیاز ثبت کرد که تمام این امتیازات هم در کوارتر پایانی به دست آمد. پتی میلز گارد رأس ذخیره تیم هم 17 امتیاز گرفت.

لئونارد MVP جوان

کوای لئونارد که از سوی پاپویچ به عنوان ستاره آینده باشگاه نام برده می شود در پایان بازی ها به عنوان MVP (با ارزشترین بازیکن) فینال رسید و با 22 سال جوانترین بازیکن تاریخ NBA بعد از مجیک جانسون شد که این عنوان را به دست می آورد. جانسون یک بار در 20 سالگی و بار دیگر در 22 سالگی MVP فینال شده بود.

لئونارد در سه بازی آخر فینال به ترتیب 29، 20 و 22 امتیاز به دست آورده و هر سه بار نیز از مهمترین دلایل باخت میامی بود.

اریک اسپوئلسترا سرمربی میامی هیت در شروع این دیدار تغییراتی در ترکیب ایجاد کرده و ری آلن با تجربه را جایگزین ماریو چالمرز کرده بود. این تغییرات جواب داده و میامی هشت امتیاز پیاپی در شروع بازی به دست آورد.

پادشاه تنها

لبران جیمز هم مانند همیشه سهم خود را برای میامی ادا کرد و تنها 17 امتیاز تا پایان کوارتر اول به دست آورد. یکی از مشکلات میامی در بازی های فینال امسال، تنها ماندن جیمز با بازی ضعیف ستاره هایی مثل دواین وید در برخی بازی های فینال بود در حالی که بازیکنان سن آنتونیو نه تنها در کنار هم بودند بلکه بازیکنان ذخیره این تیم هم قدرت خود را نشان دادند. 

پتی میلز گارد رأس ذخیره تیم بازی را در کوارتر سوم با چهار پرتاب سه امتیازی موفق به دست گرفت و در لحظاتی با کمک جینوبیلی سه پرتاب 3 امتیازی پیاپی را به ثمر رساندند و باعث بالا رفتن اختلاف تا 21 امتیاز شدند. 

تیم سن آنتونیو یکی از با ثبات ترین تیم های لیگ NBA با بیش از یک دهه حضور گرگ پاپویچ سرمربی و دانکن، پارکر و جینوبیلی ستاره های تیم است که پیش از این هم پیش بینی ها رسمی بیشترین شانس را به قهرمانی این تیم در فینال داده بودند.

انتهای پیام/
 
 
 

برچسب ها: سن آنتونیو ، قهرمانی ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار