این مرجع عالی تقلید گفت: روابط با کشورهای غیراسلامی باید بر اساس هوشیاری کامل باشد و نباید روابط خود را با آنها به آسانی به خطر بیندازیم.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله مکارم شیرازی" در دیدار "محمدحسن حبیب‌الله‌زاده"، کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن، با بیان این که ما غیر مسلمانان را به چند دسته تقسیم می‌کنیم و هر یک دارای حکم جداگانه‌ای هستند، اظهار داشت: یکی از این گروه‌ها را «مستأمن» می‌نامیم، یعنی غیر مسلمانی که از ما مجوز ورود و امان نامه خواسته‌اند تا در بلاد اسلامی(به طور موقت یا دائم) زندگی کنند، مثلا کسانی که از ما ویزا می‌گیرند و با سفر آنها موافقت می‌شود، جزء این گروه هستند.
 
وی با انتقاد از مزاحمت‌هایی که نیروهای سعودی برای حجاج سایر کشورها ایجاد می‌کنند، افزود: حجاج علاوه بر اینکه ضیوف الرحمان هستند، بر حسب ظاهر مهمان دولت عربستان می‌باشند، چون با ویزای رسمی وارد آن کشور شده‌اند، لذا نباید مورد مزاحمت و تعرض قرار گیرند.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به فعالیت دیپلمات‌ها و کارکنان سفارتخانه‌های خارجی در بلاد اسلامی، گفت: این افراد در امان ما هستند و نباید تا مادامی که رابطه برقرار است، هیچ مزاحمتی برای آنها ایجاد شود.
 
این مرجع تقلید در همین راستا به آیه 8 سوره ممتحنه اشاره کرد و افزود: قرآن علاوه بر عدم جواز تعرض به این گروه از غیرمسلمانان، مجوز نیکی کردن به آنان را هم داده است.
 
وی در خصوص چگونگی رابطه ما با کشورهای غیر اسلامی، تصریح کرد: روابط با آنها باید بر اساس احترام متقابل و هوشیاری کامل باشد و نباید روابط خود را با آنها به آسانی به خطر بیندازیم، چون قطع رابطه با این کشورها گاه لطمات زیادی برای ایرانیان و مسلمانان مقیم آن کشور ایجاد کرده و آنها را به زحمت می‌اندازد.
 
بر اساس این گزارش؛ در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین علمی، نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در انگلستان و حمید مکارم، رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار