بيرجند/

بهره برداری 518 طرح کشاورزی در خراسان جنوبی

518 طرح کشاورزی خراسان جنوبی طی هفته جاری به بهره برداری می رسد.

  
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در مراسم تجلیل از برگزیدگان و زکات دهندگان برتر بخش کشاورزی خراسان جنوبی از افتتاح 518 طرح کشاورزی طی این هفته خبر داد و گفت: مجموع سرمایه گذاری برای افتتاح این پروژه‌ها 24 میلیارد و 800 میلیون ریال بوده است.

ولی پورمطلق گفت: از این تعداد 131 پروژه در بخش آب و خاک،181 پروژه مربوط به امور دام و طیور، 157 پروژه در بخش باغبانی، 26 پروژه شیلات، 14 پروژه در بخش صنایع کشاورزی، هشت مورد برای ترویج کشاورزی و یک پروژه نیز مربوط به سازمان تعاون روستایی است که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه این پروژه‌ها ایجاد اشتغال برای 285 نفر را به دنبال دارند، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این پروژه‌ها حاصل کار گروهی مجموعه‌ای از نیروهای انسانی در بخش‌های مختلف بوده است.

ولی پورمطلق بااشاره به  اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد کشور، تصریح کرد: وضعیت بخش کشاورزی در کشور به عنوان یک بخش مهم اقتصادی به گونه‌ای است که امروز 90 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران در بخش تولیدات باغی رتبه های نخست جهانی را از آن خود کرده است، افزود: در حال حاضر ایران در تولید زعفران، انار و پسته رتبه نخست دنیا را دارا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین ایران توانسته است در تولید خرما و زردآلو در رتبه دوم دنیا، در انجیر و گیلاس رتبه سوم و تولید گردو و سیب درختی رتبه چهارم دنیا را کسب کند.

ولی پورمطلق به ظرفیت‌های خوب خراسان جنوبی در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: درآمد نزدیک به یک‌هزار و 400 میلیارد ریال ارزش افزوده محصولات کشاورزی استان عدد قابل توجه‌ای برای استان است.

ولی پور مطلق بااشاره به اینکه خراسان جنوبی درتولید انار و عناب رتبه نخست کشور را دارا است، افزود: همچنین کشاورزان استان توانسته‌اند رتبه دوم زعفران از لحاظ کمی و رتبه نخست زعفران کشور از لحاظ کیفی را از آن خود کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: خراسان جنوبی دارای رتبه دوم در جمعیت شتر و رتبه پنجم در تولید پنبه و گل نرگس کشور را دارد.

ولی پورمطلق با تأکید بر اینکه به دلیل زحمات زیاد کشاورزان بخش کشاورزی بزرگترین بخش اقتصادی خراسان جنوبی است، اظهار کرد:در کنار این پتانسیل‌ها و موفقیت‌ها، کشاورزان استان با محدودیت‌های زیادی روبه رو هستند که نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: ما نیز باید به عنوان متولیان و مسئولان بخش کشاورزی قدردان کشاورزان بوده و جایگاه آن‌ها را ارج نهیم.

ولی پورمطلق از مسئولان بخش کشاورزی خواست تا نگاهشان را از بعد نظارتی بر کشاورزان به نظارت به بخش کشاورزی معطوف کنند و پشتیبان و کمک کننده به کشاورزان باشند و این موضوع به عنوان یک شعار در بدنه جهاد کشاورزی تبدیل شود.

وی با اشاره به ورود خراسان جنوبی به شانزدهمین سال خشکسالی، یادآور شد: آنچه سبب خروج ما از این بحران می‌شود، همکاری و همدلی بین کشاورزان و مسئولان و تلاش و جدیت خود کشاورزان است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.