فرماندار با اشاره به وجود معادن متعدد در تکاب بر ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی در تکاب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، مهدی قهرمانی در جلسه بررسی مشکلات معادن شهرستان تکاب که در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به وجود معادن متعدد در شهرستان تکاب لزوم توجه بیش‌تر به وضعیت معادن این شهرستان ضروری است.

وی با بیان اینکه باید در این میان نظارت بیش‌تری بر وضعیت معادن و منابع طبیعی این شهرستان وجود داشته باشد، افزود: نباید استحصال و استخراج مواد معدنی بهانه‌ای برای تخریب منابع طبیعی این شهرستان باشد.

قهرمانی بر نظارت بیش‌تر ادارات ذی‌ربط در این زمینه تاکید کرد و گفت: برای این منظور باید دستگاه‌های ذی‌ربط فعال‌تر از گذشته در راستای حراست از محیط گام بردارند.

فرماندار تکاب با تاکید بر نظارت بیشتر در این زمینه، ادامه داد: باید در این زمینه نظارت‌ها مستمر باشد.

قهرمانی گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از طلای کشور از معادن تکاب استحصال می‌شود لازم است تا نظارت بیش‌تری در این زمینه انجام شود.

وی بر وجود واحدهای تبدیلی در این شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: بخش عمده‌ای از سنگ‌های معدنی این شهرستان برای فرآوری به سایر استان‌ها صادر می‌شود که این امر هزینه زیادی برای این شهرستان در پی دارد که با ایجاد واحدهای فرآوری می‌توان سبب توسعه اقتصاد این شهرستان شد/س.

برچسب ها: واحد ، فرماندار ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.