وقف نسبت حسنه ای است که از دیرباز به اشکال گوناگون در تاریخ بشر وجود داشته است و اسلام نیز آن را در مسیری روشن، منطقی و هدفدار، مترقی و دقیق مورد استفاده قرار داده است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران یکی از کارهای خیر وقف نام دارد که در تمام ادیان، آسمانی، به خصوص در دین اسلام نامی آشناست،‌می دانیم که قرآن مجید اصلی ترین منبع معارف و حقوق اسلامی است و برای دستیابی به اصل و ریشه ی هر اصل، پیش از هر منبع و ماخذی باید به قرآن مراجعه کنیم.

وقف نسبت حسنه ای است که از دیرباز به اشکال گوناگون در تاریخ بشر وجود داشته است و اسلام نیز آن را در مسیری روشن، منطقی و هدفدار، مترقی و دقیق مورد استفاده قرار داده است.آیاتی که در قرآن به انفاق احسان و عمل صالح و ایثار و ... اشاره شده می تواند مشوق وقف باشند.

براساس این گزارش، وقتی واقف در حال حیاتش ملکی از املاک خود را وقف کند هم به جامعه خدمت کرده است و همه پس از مرگش سودی به عنوان ثواب و پاداش الهی به او می رسد.
این گزارش می افزاید: از نظر علمی می توان گفت عمل به مقتضای اصل عام عدل و انصاف و توجه به حقوق ارحام و ارقاب و لزوم رعایت اعتدال و میانه روی در امور ایجاب می کند که وقف تمام اموال جایز نباشد.
برچسب ها: وقف ، تعاون ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار