تروریسم همواره برای غرب تعبیرهای متفاوتی به مقتضای منافع‌اش داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سانای سوریه، امروزه گروههای تروریستی در منطقه، طبق موافق و یا مخالف بودن با برنامههای استعماری و توطئه‌چینی غرب، تقسیم‌بندی میشود؛اگر تروریست در مسیر اجرای برنامه‌های استعماری و تحقق منافع آنها حرکت کند، بنابراین، تعریف واقعی تروریست باید مخفی باشد؛ اما اگر تروریست، در مسیر مخالف برنامه‌ها و ایدئولوژی استعمار، قرار داشته باشد، پس باید تعریف واقعی آن، به کار رود و باید با آن به مبارزه پرداخت.

اتفاقاتی که این روزها، در منطقه شاهد آن هستیم، بیانگر آن است که تروریست، از این منطقه، طعم‌هایی برای خود ساخته و از استعمار جدیدی تعبیر میکند که با اجرای برنامه‌های خود، در پی ترسیم نقشه و تشکیل هویت خود براساس ایدئولوژی استعمار غرب میباشد؛ استعماری غربی، که با طرحها و برنامه‌های هدفمند، به دنبال تسلط بر داراییهای ملتها، حاکمیت و ارادهی آنها، در قالب "تشکیل خاورمیانهای جدید" که آمریکا پیش از این آن را مطرح کرده بود، می‌باشد.

بنابراین ایدئولوژی غربی برای تروریست که از آن به عنوان سلاحی برای رسیدن به اهداف خود استفاده میکند، براساس منافع خود، تعابیر ویژهای به کار میبرد؛ اگر تروریست در مسیر اجرای برنامه‌های استعماری و تحقق منافع آنها حرکت کند، بنابراین، تعریف واقعی تروریست باید مخفی باشد و با اطلاق تعابیر جدید، بر تعریف اصلی آن ، باید سرپوش نهاد؛ اما اگر تروریست، در مسیر مخالف برنامه‌ها و ایدئولوژی استعماری غرب و علیه منافع آنها، قرار داشته باشد، پس باید تعریف واقعی آن، به کار رود و باید با آن به مبارزه پرداخت.

براین اساس، امروزه گروههای تروریستی در منطقه، طبق موافق و یا مخالف بودن با برنامه‌های استعماری و توطئه‌چینی غرب، تقسیم‌بندی می‌شود و این امر، در مواضع آمریکا و متحدانش علیه سوریه، به خوبی نمایان است، به گونه‌ای که اقدامات خانمان‌برانداز و ویرانگری که سوریه با آن مواجه است، طبق تعریف آمریکا از تروریست، اقداماتی تروریستی به حساب نمی‌آید و بلکه اقداماتی دفاعی است که برای محقق شدن خواسته‌های مردم سوریه، باید مورد حمایت قرار گیرد؛ در نتیجه گروههای تروریستی که تحت حمایت غرب و تحت عناوینی مانند "النصره و دیگر عناوین فریبنده و تقلبی، عمل می‌کنند و بدون تحمیل هزینه، اهداف استعماری غرب در سوریه را محقق میسازند، گروههای تروریستی نیستند؛ بلکه گروههایی جهادی هستند که علیه ظلم وستم(!)، مبارزه می‌کنند.

اما، همین گروههای تروریستی که با فساد خود، عراق را به ویرانی کشانده‌اند، تروریست واقعی هستند و باید با آنها مبارزه کرد و از بین برد.
چرا؟ پاسخ، بسیار روشن است؛ چراکه این گروههای تروریستی، منافع استعماگران جدید را تهدید میکنند و از ادعاها و شعارهای دروغین آنها پرده برمیدارد؛ امری که از ادامه غارت داراییهای ملتها و تسخیر فکر و خرد ملتهای عربی، ممانعت خواهد کرد.

بنابراین، تناقض موجود در مواضع آمریکا که از تروریست در سوریه حمایت میکند و در مقابل، گروههای تروریستی موجود در عراق را رد و محکوم میکند، تعجب‌برانگیز نخواهد بود. آیا این تناقضات، تحقیری برای خرد و کم اهمیت شمردن جان و مال و امنیت و حقوق ملت عرب، به حساب نمی‌آید؟ تروریست، تنها یک چهره و یک مفهوم دارد و نمیتواند در مکانی مفید باشد و در مکان دیگر فاجعه‌آفرین؛ بلکه حضور تروریست در هر مکانی که باشد، مصیبت‌بار و فاجعه‌آفرین خواهد بود.
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار