"عبدالله عبدالله" نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، مسئولان انتخاباتی این کشور را به تقلب متهم کرد.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، مسئولان انتخاباتی این کشور را به تقلب متهم کرد. 

 "عبدالله عبدالله" نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دیروز مدعی شد در مرحله دوم انتخابات این کشور که روز شنبه برگزار شد، تقلب برنامه ریزی شده رخ داده است. وی همچنین مسئولان انتخاباتی را به نقش داشتن در تقلب متهم کرد. 

عبدالله در نشست خبری خود آمار رسمی از تعداد شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را که هفت میلیون نفر اعلام شده است، زیر سؤال برد و گفت: " اولاً زمانی که کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که میزان مشارکت بیش از هفت میلیون نفر است، اصلاً هیچ شواهد تأیید کننده ای در سراسر کشور وجود ندارد. این مسئله جای تردید است و آنچه ما را نگران می‌کند، تقلب سازماندهی شده است". 

عبدالله عبدالله همچنین تحقیقات درباره ضیاء الحق عمارخیل مدیر کمیسیون انتخابات افغانستان را خواستار شد و افزود: "دیروز اتفاقی رخ داد و رئیس دبیرخانه کمسیون انتخابات نیز در آن نقش داشت که هنگام تخلف دستش رو شد. خواسته ما این است که در این باره تحقیق صورت بگیرد و او را از سمتش برکنار کنند. در ضمن تنها زمانی مجاب خواهیم شد که نماینده ما نیز در روند تحقیقات حضور داشته باشد".
 
عبدالله عبدالله وزیر امور خارجه پیشین افغانستان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور با اشرف غنی احمدزی رقابت کرد. هر دو آنها وعده داده اند روابط افغانستان با غرب را بهبود خواهند بخشید و با امضای پیمان امنیتی به حدود ده هزار نظامی آمریکایی اجازه خواهند داد که تا دو سال دیگر در خاک افغانستان باقی بمانند. نتایج اولیه انتخابات افغانستان قرار است روز دوم ماه ژوئیه منتشر شود و نتایج نهایی نیز روز بیست و دوم همان ماه اعلام خواهد شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار