یک تظاهرکننده کرد 15 ساله یکشنبه شب در درگیری با نیروهای پلیس ترکیه در شهر آدانا در جنوب این کشور در شرایطی نامشخص کشته شد.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از منابع خبری اعلام کردند یک تظاهرکننده کرد پانزده ساله یکشنبه شب در درگیری با نیروهای پلیس ترکیه در شهر آدانا در جنوب این کشور در شرایطی نامشخص کشته شد.

گفته می شود یک نارنجک صوتی به سر این جوان تظاهرکننده کرد اصابت کرده است. نیروهای پلیس ضدشورش ترکیه به منظور پراکنده کردن معترضان این نارنجک را پرتاب کرده بودند. 

روزنامه لیبرال رادیکال ترکیه در پایگاه  اینترنتی خود با  اعلام  این خبر افزود این تظاهرات در اعتراض به تصمیم اخیر مقامات ترکیه برای ایجاد ایستگاه‌های نظامی جدید در مناطق جنوب شرقی این کشور که اکثر ساکنان آن کردتبار هستند، برگزار شده بود. 

خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه نیز اعلام کرد در حوادث و خشونت های شهر آدانا یک نفر کشته شد. بنا به اعلام این خبرگزاری، این فرد بر اثر انفجار بمب دست سازی که با خود حمل می کرد، کشته شد.

خبرگزاری آناتولی افزود نیروهای پلیس ترکیه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان معترض که به طرف آن‌ها سنگ و بطری پرتاب می کردند، از گاز آشک آور استفاده کردند.

ششم ژوئن دو تظاهرکننده کرد در درگیری‌هایی که در شهر لیس در استان کردنشین دیاربکر روی داد، جان خود را از دست دادند. دولت ترکیه در این منطقه کردنشین استحکامات نظامی ایجاد می کند. 

کشته شدن این دو تظاهرکننده کرد تظاهرات اعتراض آمیز جدیدی در سرتاسر ترکیه به راه انداخت.

مذاکرات میان دولت ترکیه و "عبدالله اوجالان" سرکرده حزب کارگران کردستان (پ ک ک) که به حبس ابد محکوم شده، از ماه‌ها پیش به بن بست رسیده است. 

مناقشه مسلحانه میان نیروهای دولتی ترکیه و شورشیان حزب کارگران کردستان از سال 1984 تا کنون بیش از 45 هزار قربانی بر جا گذاشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار