سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در سخنانی تاکید کرد که حوادث سوریه و عراق می‌تواند به تکرار 11 سپتامبری دیگر برای آمریکا منجر شود و واشنگتن باید با ایران تعامل کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری پولیتیکو؛ " لیندسی گراهام"در سخنان خود در این‌باره تاکید کرد: آمریکا باید پیش از آنکه حوادث اخیر در منطقه به قدرت گرفتن ایران در منطقه منجر شود، با این کشور تعامل کند.

گراهام در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه عراق و سوریه می‌تواند به محلی برای زمینه‌سازی تکرار حوادث یازده سپتامبر در آینده تبدیل شود، گفت: اگر ما کاری در این زمینه انجام ندهیم، و دولت مرکزی بغداد سقوط کند، یک فاجعه تاریخی در انتظار ما خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: من از حمله هوایی برای کمک به دولت عراق حمایت می‌کنم. کاخ سفید باید به سرعت برای تعامل با ایران اقدام کند تا از بابت اینکه ایران از این موقعیت ناآرامی‌ها در منطقه در جهت تقویت قدرت خود استفاده نکند، اطمینان حاصل شود.

سناتور جمهوریخواه آمریکا اعلام کرد که لشکرکشی سازمان تروریستی "داعش" به اردن بعید نیست.
وی در ادامه افزود: سقوط پادشاه اردن به دست داعش به معنای آن است که خاورمیانه به پایان خواهد رسید.
لیندسی گراهام گفت: باید جلوی لشکرکشی داعش به بغداد گرفته شود و نوری المالکی نخست وزیر عراق استعفا دهد.

سناتور آمریکایی در پایان سخنان خود تصریح کرد: ما باید با مقامات ایران مذاکره داشته باشیم تا مقامات این کشور از این موقعیت به عنوان یک فرصت مناسب برای خود استفاده نکنند. در صورت سقوط دولت بغداد، ایران بزرگترین برنده آن خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار