مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان قزوین از آغاز خرید گندم به قیمت تضمینی از کشاورزان استان خبر داد.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
 
 
فرهاد شاه‌نظری در جلسه تعاونی‌های قزوین اظهار کرد: نظر به اهمیت استراتژیک تولید محصول گندم در مقوله امنیت غذایی کشور، خرید تضمینی گندم از کشاورزان آغاز شده است.
 
 وی افزود: به منظور تحقق حمایت از کشاورزان گندم‌کار در سطح استان و جهت استمرار چرخه تولید این محصول، اتحادیه‌ها و تشکل‌های تحت پوشش سازمان تعاون روستایی استان قزوین با وجود مراکز خرید، امکانات و تجهیزات انباری مسقف، مناسب و باسکول در سطح شهرستان‌های استان، آمادگی خرید تضمینی محصول گندم را دارد.
 
مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان قزوین، با اشاره به زمان اعلام قیمت تضمینی گندم از سوی دولت گفت: از آنجایی که زمان اعلام قیمت تضمینی گندم قبل از کشت بود موجب ایجاد انگیزه در بین کشاورزان شد.
 
شاه‌نظری خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد وحدت رویه در خرید گندم استان و دقت در خرید گندم کمی و کیفی یک دوره کلاس آموزشی در جهاد کشاورزی استان قزوین برای حسابداران جهت آشنایی با خرید گندم و نحوه ثبت در سامانه برگزار شد.
 
 وی در ادامه همچنین از برگزاری یک دوره آموزشی برای مسئولان مراکز خرید گندم با حضور کارشناسان اداره غله در سیلوی تاکستان خبر داد.
 
 این مسئول اضافه کرد: همه عاملان خرید باید تمامی تلاش و همت خود را به منظور خرید کیفی و مطمئن این کالای استراتژیک به کار بسته و نسبت به رعایت تمامی نکات و پارامترهای مربوط به نحوه تشخیص سن زدگی گندم، بیماری‌ها و آفات گندم اقدام کنند.
 
گفتنی است؛ قیمت تضمینی خرید گندم معمولی یک هزار و 50 تومان و گندم دوروم یک هزار و 50 تومان است/س
برچسب ها: خرید ، گندم ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.