جام بیستم تاکنون جذاب‌ترین جام جهانی فوتبال بوده است، تیم‌ها با آمادگی بالا وارد میدان مسابقات شده‌اند.

محمود کلهر در خصوص بازی‌های جام جهانی با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به گفتگو نشست که می‌توانید در زیر بخوانید.

کلمبیا – یونان

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: تیم کلمبیا در بازی مقابل یونان بسیار عالی ظاهر شد و عملکرد آنان قابل انتظار هیچ کس نبود. بازیکنان کلمبیا از نظر فیزیک بدنی بسیار آماده بودند و همین امر رمز موفقیت آنان بود. علاوه بر قوای جسمانی میانگین سنی پایین باعث شد تا آن‌ها با شادابی و نشاط خاصی به زمین مسابقه بیایند.
یونانی ها نیز خوب بازی کردند و موقعیت‌های زیادی را از دست دادند اما شانس با آنها یار نبود و نتوانستند در مقابل کلمبیا موفق عمل کنند.

اروگوئه – کاستاریکا

وی اظهار داشت: بازی اروگوئه – کاستاریکا بدون شک جذاب‌ترین بازی انجام شده تا این زمان بود. همه قبل از شروع مسابقه برنده را اروگوئه می‌پنداشتند اما در پایان بازی همه‌ی مقررات غلط از آب درآمد و کاستاریکا با یک بازی جذاب و پرنشاط پیروز میدان شد.
تیم کاستاریکا بسیار آماده و حساب شده بازی کرد به گونه‌ای که انگار برای هر شوتشان از قبل برنامه‌ریزی کرده بودند. قدرت فیزیکی از قدرتمندترین تیم‌های ادوار گذشته است و در این بازی نیز خوب عمل کرد اما کاستاریکا با مدیریت بهتر توانست بازی را به سود خود هدایت کند و با استفاده از نیروهای جوان پیروز شود.

انگلستان – ایتالیا

کلهر بیان داشت: این دو تیم نیز از مطرح‌ترین و قوی‌ترین تیم‌های حاضر هستند که هر دوشان خوب بازی کردند. تغییر تکنیک بازیکنان از مواردی است که نظر همه‌ی فوتبال دوستان را جلب می‌کند. در بازی انگلستان – ایتالیا شاهد یک بازی هجومی بودیم که با تکنیک‌های خاص لاجوردی پوشان با پیروزی آنان در نهایت پایان یافت.

ژاپن – ساحل عاج

وی گفت: ساحل عاج نیز یکی از تیم‌های عالی این دوره است، که قدرت بدنی بالای بازیکنانش در پیروزی آن بی‌تاثیر نبود ژاپن هم در نیمه اول خوب ظاهر شد اما روحیه و قدرت فیزیکی بالای ساحل عاجیها انها را پیروز کرد.

فرانسه – هندوراس

کلهر تصریح کرد: فرانسه دربازی امشب خود به دلیل نبود ستاره‌اش یعنی فرانک ریبری بازی سختی را پیش رو خواهد داشت اما سبک بازی فرانسه شبیه اسپانیا است یعنی به خوبی از خط دفاع به هافبک و از آن به خط حمله می‌رسد. و این نشان دهنده آن است که فرانسه دراین دوره رقابتهای جام جهانی پربار خواهد بود. هندوراس نیز تیمی است مانند یک هندوانه در بسته که نمی‌توان نحوه بازیش را پیش‌بینی کرد اما میانگین پایین سنی هر دو تیم می‌تواند رمز موفقیت آنان باشد

سوییس – اکوادور

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: سوییس تیمی است که ازنظر نظم تیمی در وضعیت خوبی قرار دارد و در دیدارهای تدارکاتی گذشته بازیهای خوبی را پشت سرگذاشته است و اکثر بازیکنانش در باشگاههای مطرح جهان مشغول فعالیت هستند.
اکوادور نیز تیمی است که از یک منطقه فوتبال دوست به این مسابقات آمده است و از نظر قدرت فیزیکی قابلیت بالاتری دارند اما سوییس از نظر  تاکتیکی می تواند تاثیر بیشتری بگذارد.

آرژانتین – بوسنی و هرزگوین

وی اظهار داشت: این بازی اولین دیدار از گروه ‌F است که ایران نیز درهمین گروه قرار دارد آرژانتین یک تیم ریشه‌دار است و یکی از مدعیان قهرمانی است بازیکنان کلیدی آن می‌توانند بازی خوبی را از خود به نمایش بگذارند.
تیم بوسنی نیز در اولین حضورش درجام جهانی بدون شک انگیزه بالایی خواهد داشت و می‌تواند از نقطه ضعف آرژانتین که دیوار دفاعی آن است استفاده کرده و بتواند شگفتی خاصی را از خود به جای بگذارد. اما این را هم نباید فراموش کرد که آرژانتین جناحین قوی دارد می‌تواند ضد حمله‌های خوبی را رقم بزند.

کلهر خاطرنشان کرد: به هر حال پیروزی آرژانتین برابر بوسنی می‌تواند به نفع ایران شود. در مجموع بازیهای جام بیستم از جنس حمله هستند و بسیار پرگل که این نشان دهنده پیشرفت خوب سطح کیفیت بازیکنان و مربیان است امیدوارم ایران نیز بتواند مانند سایر تیمهای پیروز نتیجه خوبی بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار