شهردار اصفهان گفت: باید برای حل مشکل زاینده رود به دنبال راهکاری جدید باشیم چرا که اصفهان بدون زاینده رود هیچ هویتی ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،سید ˈمرتضی سقاییان نژادˈ در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تحقیقات محققان و خشک شدن 12هزار اصله درخت در نزدیکی پالایشگاه در سالهای گذشته نشان از آلاینده بودن این صنعت دارد.

وی با بیان اینکه سه سال است که این پالایشگاه عوارض آلایندگی پرداخت نکرده،گفت: سرجمع بدهی های این پالایشگاه به شهرداری اصفهان بیش از 200 میلیارد تومان است.
سقاییان نژاد اضافه کرد: پالایشگاه در فاصله کمتر از 50 کیلومتری شهر اصفهان واقع است و نباید بیش از این توسعه یابد.
شهردار اصفهان گفت: بیشترین عوارض آلایندگی این صنعت برای اصفهان است و باید سهم شهر اصفهان از عوارض آلایندگی توسط این صنعت مورد بازبینی قرار گیرد.
وی سلامت مردم را اولویت اول دولت، استان، شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان عنوان و اظهار کرد: استاندار اصفهان نیز در حال پیگیری این امر است.
شهردار اصفهان با انتقاد از خشک شدن رودخانه زاینده رود گفت: استان اصفهان همیشه سعی کرده که با تعامل و صحبت های کارشناسی جلو برود.
سقاییان نژاد افزود: وی وحدت مجمع نمایندگان استان اصفهان در پیگیری مطالبات و خواسته های مردم استان در زمینه زاینده رود را خواستارشد/س .


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.