یک کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه عراق نیازی به مداخله نظامی برای حل بحران فعلی ندارد،گفت: گروه تروریستی داعش تحت هیچ شرایطی علی‌رغم تمام تجهیزات، ادوات جنگی و حامیان پشت پرده‌ای که دارد توانایی سرنگونی دولت عراق را نخواهد داشت.

"مصیب نعیمی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،  در رابطه دخالت نظامی کشورها برای حل بحران عراق، گفت: تبعات دخالت نظامی در عراق پیشتر هم دیده شده است، از همین رو تجربه نشان می‌دهد زمانی که آمریکایی‌ها به بهانه سرنگونی صدام(دیکتاتور سابق عراق) این کشور را به اشغال خود درآوردند حاضر به خروج نشدند و مقاومت و پایداری مردمی، آن‌ها را از عراق بیرون راند.
 
وی تصریح کرد: ورود هر نوع نیروی بیگانه به هر کشوری در جهت منافع آن کشور نیست بلکه قبل از آن منافع خود را برای اشغال مد نظر قرار می‌دهد از همین رو در مورد آمریکا هم سابقه نداشته جایی را اشغال و بعد از آن به راحتی آن کشور را ترک کرده باشد.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه با توجه به وضعیت فعلی عراق اظهار داشت: عراق نیاز به مداخله نظامی کشورهای دیگر برای سرنگونی داعش ندارد.
 
نعیمی افزود: در مرحله اول داعش با تبانی و ترفندی که به کمک بعضی از گروه‌ها و دولت‌ها که از قبل آماده کرده بود توانست برخی مناطق شمال عراق را اشغال کند، اما وقایع چند روز اخیر حاکی از آن است که ارتش عراق به کمک مردم به راحتی می‌تواند این گروه تروریستی را سرکوب کند.
 
وی تاکید کرد: نکته مهم این بحران این است که، داعش ترفند ضد انسانی را برای مقابله با ارتش عراق در پی گرفته از همین رو آن‌ها از سپر انسانی برای مقابله با ارتش این کشور استفاده می‌کنند که این موضوع روند فعالیت برای سرکوبی این گروه را با کندی پیش می‌برد.  
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: قدر مسلم، این است که گروه تروریستی داعش تحت هیچ شرایطی علی‌رغم تمام تجهیزات، ادوات جنگی و حامیان پشت پرده‌ای که دارد توانایی سرنگونی دولت عراق را نخواهد داشت.
 
وی با توجه به فتاوا و دعوت مراجع دینی عراق و در پی آن تشکیل پایگاه‌های مردمی در این کشور، افزود: تاکنون در عراق شاهد چنین حکم جهادی از سوی مرجعیت‌های دینی برای مقابله با گروهی نبودیم، از همین رو حتی کارشناسان آمریکایی اذعان کردند که نفوذ مرجعیت در بین شیعیان را هنوز درک نکرده‌اند.
 
نعیمی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون ما در عراق به عینه نقش و جایگاه مرجعیت دینی را در بین مردم شاهد هستیم، از همین رو با احکام صادره از سوی مراجع دینی با توجه به سختی‌ها و خطرها، پیر و جوان با تمام وجود برای پیروزی علیه داعش وارد جنگ شده‌اند که این نکته مثبت این بحران است.

انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، عراق ، مرجعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار